Sladd som medveten körstil

Sladdar du medvetet?

• Antal röstningar
    0

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
önskar jag kunde med rr hoj men vågar inte som man gjorde med motarden va lite annat med en motard

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Bakhjulet går långsammare vid sladd in i en böj, och fortare vid sladd ut ur böj.

Det kan inte vara möjligt!

Kolla när GP-hjältarna går in i böjen (t ex McCoy), de lägger en tät dimma redan i ingången. Min lilla hjärna får det till att de laddar på ordentligt in i böjen. Var kommer däckröken ifrån om de går in med motorbroms [och slipper clutch]?

A Twist of the Wrist II: "If in doubt, nail it!"

/Hugo Hårnål

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX

Kolla när GP-hjältarna går in i böjen (t ex McCoy), de lägger en tät dimma redan i ingången. Min lilla hjärna får det till att de laddar på ordentligt in i böjen. Var kommer däckröken ifrån om de går in med motorbroms [och slipper clutch]?

/Hugo Hårnål

Jo!

Jag har sett det med egna ögon på bla Atorp mitt framför nosen på mig. Jag kunde tom se på mönstret hur långsamt hjulet snurrade.

...och ja det blev lite dimma då med!

Min lilla hjärna får det till att de laddar på ordentligt in i böjen.

Make it grow! ;)

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Undrar hur många som har/kommer svara "ja" som inser att de är i (road)racing-forumet...?!

Väldigt många trovärdiga herrar som svarat JA:rolleyes: ....
Gillar framförallt killen som kör RS125 i jeans, borde kanske ta lektioner hos honom.

Kan inte säga att jag använder sladd som något offensivt för att få det att gå fortare men då jag är uppväxt på löst underlag lider jag inte lika mycket som andra när det börjar kasa runt lite...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
På motarden sladdar jag in i kurvor, ställer ut hojen med motorbromsen. Inga feta sladdar men dock. Har gjort likadant en gång med RR-hojen och jag ska bygga lite mer balls innan jag provar det igen... ;)

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
xt660r budmoppe

A Twist of the Wrist II: "If in doubt, nail it!"

/Hugo Hårnål

Mcoy har tävlat i speedway och dom grabbarna kan köra fort på sladd!!!!!

feeelix

rookie
Gick med
19 May 2007
Hoj
Husqvarna
Trodde det bara var motardåkare som körde denna variant, dock såg endel av Coy´s sladdar ut att vara ruskigt ostabila. Någon mer än mig som trodde han skulle krasha då bakhjulet får fäste och snärtar till hojen? :O

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Nu ska man ha klart för sig att jag e supergrön. Men jag har faktiskt både bromsat lite extre för att testa hur mycket man har att spela på. Sen har jag utöver mina okontrollerade powerslidar vridit på lite omoget mycket och fått fint resultet ut ur några kurvor. Jag har dock en oinställd hoj så det är väl inte överbegåvat att göra så men jag kunde inte hålla mig.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Måste svara nej, då jag fick ett ordentligt ställ ut ur en kurva på mittsverigebanan. Sen låg jag ute i grönbetet.. :huvet

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Alltså... inte orkat läsa alla inlägg. Men diskussionen kring sladd ut ur en kurva är det ingen i sverige som kör med...
visst jassar det en hel del, och ibland får ngn lite uppställ.. men det är ingen (i roadracingsammanhang) som kör med kontrollerade blåröksladdar...

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Alltså... inte orkat läsa alla inlägg. Men diskussionen kring sladd ut ur en kurva är det ingen i sverige som kör med...
visst jassar det en hel del, och ibland får ngn lite uppställ.. men det är ingen (i roadracingsammanhang) som kör med kontrollerade blåröksladdar...

Word. Extra intressant blir det om man kollar vilka som anser sig göra det...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping