Spelar då motorvarvet stor roll, eller behöver bakhjulet bara gå fortare än framhjulet?
Bakhjulet går långsammare vid sladd in i en böj, och fortare vid sladd ut ur böj.
Det kan inte vara möjligt!
Kolla när GP-hjältarna går in i böjen (t ex McCoy), de lägger en tät dimma redan i ingången. Min lilla hjärna får det till att de laddar på ordentligt in i böjen. Var kommer däckröken ifrån om de går in med motorbroms [och slipper clutch]?
/Hugo Hårnål
Min lilla hjärna får det till att de laddar på ordentligt in i böjen.
Jo!
Jag har sett det med egna ögon på bla Atorp mitt framför nosen på mig. Jag kunde tom se på mönstret hur långsamt hjulet snurrade.
...och ja det blev lite dimma då med!
Make it grow!
Det där är ju ut ur böj (alternativt i böj), och som jag skrev så går bakhjulet fortare där...
Jag ska hitta ett bättre exempel.
Gå och lägg dig - nattsuddare!
Undrar hur många som har/kommer svara "ja" som inser att de är i (road)racing-forumet...?!
Det kan inte vara möjligt!
Kolla när GP-hjältarna går in i böjen (t ex McCoy), de lägger en tät dimma redan i ingången. Min lilla hjärna får det till att de laddar på ordentligt in i böjen. Var kommer däckröken ifrån om de går in med motorbroms [och slipper clutch]?
A Twist of the Wrist II: "If in doubt, nail it!"
/Hugo Hårnål
Nej.Någon mer än mig som trodde han skulle krasha då bakhjulet får fäste och snärtar till hojen? :O
Jag var relativt säker på att jag va på motard-forumet.
Och ärligt talat sladdar jag inte speciellt mycket med motarden men jag försöker ialf
Alltså... inte orkat läsa alla inlägg. Men diskussionen kring sladd ut ur en kurva är det ingen i sverige som kör med...
visst jassar det en hel del, och ibland får ngn lite uppställ.. men det är ingen (i roadracingsammanhang) som kör med kontrollerade blåröksladdar...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari