Slalomskidor. Rocker, twintip?

Mantra är en riktigt bra skida men det där är nog ett par -06:or så då är det inte helt billigt om du frågar mig. Inte sällan kan man ju köpa en 2 år gammal skida från butik för strax över halva priset.
Med det i åtanke känns 3000 nok i överkant för en fem år gammal begagnad skida.. Men jag kanske tänker fel när jag försöker räkna på vad de är värda.

Kör ett par Rocker Rossignol SAS S6 Caia Koopman funkar kanon i pudret skapligt i pisten.

Scott Evolution S8 twin tip bättre i parken och skapliga i pisten dock lite fladdriga.

kör ett par Rocker är mitt tips.

Mitt otroligt tråkiga råd är att "hyra sig fram" till ett beslut.

En del uthyrare låter en byta skidorna i princip hur många ggr som helst. Har man en uthyrare i backen eller nedanför backen är det bara att byta som skam. Visst utbudet är begränsat på sitt sätt men....
Sedan när man väl hittar en vinnare är det bara att anteckna och beställa sitt egna par.

Köpt skidor några ggr som folk lovordat som inte passat mig alls väl i pisten.

Pjäxor fungerar att köpa offseason och utan att testa i backen tycker jag.

Laggarna vill jag testa några åk innan jag köper.

En del uthyrare låter en byta skidorna i princip hur många ggr som helst..

:fakta
Bästa rådet! Istället för att köpa grisen i säcken är det ju en klart bra idé att TS testar sig fram, framförallt för att känna skillnaden på pist & parkskidor och för att känna hur fetare all-mountain-skidor känns i pisten.

Mantra är en riktigt bra skida men det där är nog ett par -06:or så då är det inte helt billigt om du frågar mig. Inte sällan kan man ju köpa en 2 år gammal skida från butik för strax över halva priset.
Med det i åtanke känns 3000 nok i överkant för en fem år gammal begagnad skida.. Men jag kanske tänker fel när jag försöker räkna på vad de är värda.

Hmm, 2006 känns lite väl gammalt. Får leta vidare.

Tack för tipset. Men eftersom jag typ inte kan åka skidor (än) så litar jag på dom som har lite erfarenhet.

Åker jag till backen utan att ha skidor med mig så kommer jag nog ta brädan istället :)

Last edited:
Jädrig svårt de där med att säga en bra skida som funkar för just dej,
Beror helt på vad man får tag på. Kolla upp när olika backar eller levernatörer har "skidtestar dagar" Å testa dig fram

Head är en grym lite hårdare skida, lika så nordica och fischer.
Rossignol och salomon är i regel mjukare.

Rossignol har i mitt tycke värdelösa bindnigar, går alltid sönder eller almänt knepiga
Salomon och tyrolias är helt ok.

Ross belag är värdelösa att få till,
Elans stålkantar får man slita hund för att få bra
Fischers belag är de bästa jag har jobbat med, enkla att få till även stålkanterna,

Polare som kör i pro touren kör på nordica och head.

Sj har jag alltid tyckt att Fischer är de bästa, men vad vet jag, Jag tycker att skidjibbarna borde dra upp byxorna och sluta sitta och va ivägen ibacken;)

och just de, se till å få ett par bra pjux!!! annars är de ju värdelöst att åka:tummenupp

Hmm, 2006 känns lite väl gammalt. Får leta vidare.

Tack för tipset. Men eftersom jag typ inte kan åka skidor (än) så litar jag på dom som har lite erfarenhet.

Åker jag till backen utan att ha skidor med mig så kommer jag nog ta brädan istället :)

Köp nåra som ser coola ut och inte är för dyra och kör bara, hur fel kan det bli? Vet du inte vad du vill ha och kan du inte åka känner man väl ingen skillnad heller.

Köp nåra som ser coola ut och inte är för dyra och kör bara, hur fel kan det bli? Vet du inte vad du vill ha och kan du inte åka känner man väl ingen skillnad heller.

Lite det som var planen från början. Men efter att ha konfererat med panelen så har man ju blivit lite kräsen :huvet

Har det bästa man kan ha inom snowboard och vet vilken skillnad det är mellan olika brädor. Men som sagt, första säsongen så spelar det väl mindre roll :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick