Hulken_1
Ny hoj i garaget
Det va ju "kyligt". Föregångaren till "coolt".
inte tvärt om...Hulken_1 skrev:Det va ju "kyligt". Föregångaren till "coolt".
Zubkov skrev:jag tycker att "frulle" för fruckost är ett festligt slang som jag inbillar mig uppfanns på 80-talet. Lika med "folle" för folköl. "krubb" är också vackert
goodfella skrev:Lubba eller kubba (springa), ispärla(grymt hård snö-/isboll), få terra hojen?(kan jag få prova din cykel) följdes ofta med svar såsom -Näe, jag får inte låna ut. Pyrra, kompa( när det spelades kula), hatta(åkstil med skateboard).
Silwer skrev:epa = dåligt
det tror jag inte sägs längre.
Epa var nån lågprisaffärskedja har jag för mig, allt var billigt där men troligen dåligt.
Silwer skrev:jo, namnet epa traktor kan nog komma sig av samma sak, alltså från den där affärskedjan Epa.
Epa-traktorer var ju nån slags lågpris traktorer för enklare arbete (numera heter ju den moderna varianten A-traktor).
Men man sa alltså epa om vad som helst som var kass.
oscar skrev:Det heter faktiskt Qring så d så!!!
Kruta kan även betydaOLJEKYLD GSXR skrev:Kruta är ett fint uttryck för att sparka på fotbollen så hårt man kunde.
"Har du tjackat den där lådbilen på epa, eller?"Silwer skrev:Men man sa alltså epa om vad som helst som var kass.
EPA-traktor är vanlig personbil som 40-50 talet kapades och kortadesSilwer skrev:jo, namnet epa traktor kan nog komma sig av samma sak, alltså från den där affärskedjan Epa.
Epa-traktorer var ju nån slags lågpris traktorer för enklare arbete (numera heter ju den moderna varianten A-traktor).
Men man sa alltså epa om vad som helst som var kass.
Rundningsmärke skrev:"Om du tjallar ska du få en tjottablängare så du får åka pling-plong-taxi."
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|