Fredrich
Susar omkring på Autobahn
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Hamburg
- Hoj
- Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Tänkte på flera saker när jag läste om slangningen i Stockholm...
Och som det är skrivet i sista inlägget: man har aldrig FULL koll.
Däck kan explodera, motorn haverera, bensintanken kan antända en folksamling... eh... ja, va tusan... det är säkert möjligt i något fall...
I vart fall har man aldrig full koll...
Vidare ÄR inte Stockholm en bra stad att föda upp ungar i.
Detta är fakta och föräldrar bör känna till det och handla därefter.
Dock innebär det inte att jag ställer mig helt på bakhjulsåkarnas sida.
Det är ALDRIG okej att slanga om man har en folksamling
i närheten som kan komma i vägen.
Dock tycker jag det kan vara okej om man har fri sikt och
ett hyggligt säkerhetsavstånd ( minst 5 meter åt vart håll )
till vägkanterna.
Men att säga "absolut ingen slanging i stan" tycker jag bara är löjligt.
Finns bra och mindre bra ställen som är lämpade för stuntande.
Det är omdömmet över hur just den aktuella siturationen
som avgör om en förare är mer eller mindre trafiksäker.
Men som sagt - HELT trafiksäker är man ALDRIG.
Och som det är skrivet i sista inlägget: man har aldrig FULL koll.
Däck kan explodera, motorn haverera, bensintanken kan antända en folksamling... eh... ja, va tusan... det är säkert möjligt i något fall...
I vart fall har man aldrig full koll...
Vidare ÄR inte Stockholm en bra stad att föda upp ungar i.
Detta är fakta och föräldrar bör känna till det och handla därefter.
Dock innebär det inte att jag ställer mig helt på bakhjulsåkarnas sida.
Det är ALDRIG okej att slanga om man har en folksamling
i närheten som kan komma i vägen.
Dock tycker jag det kan vara okej om man har fri sikt och
ett hyggligt säkerhetsavstånd ( minst 5 meter åt vart håll )
till vägkanterna.
Men att säga "absolut ingen slanging i stan" tycker jag bara är löjligt.
Finns bra och mindre bra ställen som är lämpade för stuntande.
Det är omdömmet över hur just den aktuella siturationen
som avgör om en förare är mer eller mindre trafiksäker.
Men som sagt - HELT trafiksäker är man ALDRIG.