slanga ståendes

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
CeltaniC skrev:
Tror inte jag har så pass stor chans att få upp min lilla (600) om jag ska strunta i kopplingen... har provat och det känns som det är onödigt att ens träna på detta sätt. Jag som suger eller ?

Rigge har helt rätt! står du upp, kanske med vänster fot på skjutspinnen behöver du inte kämpa för att få upp din 600 ens på 2:an. ta det lugnt den kommer som fan, skjutspinnen funkar som en kick på en skateboard.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
rikard1979 skrev:
lite skillnad i effekt också på din hoj o hans :)
men det mesta går med lite övning...


Man kan inte nog understryka att det handlar om teknik.

Jag har 49 hk på bakhjulet på min Duke och jag gasar upp den på 3:an orginaldrevat.

Men visst innan jag kom dit så nöte jag ut en kopplingskorg,lammeller och slog över en gång.

:)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Enstånka rules, inga problem o gasa upp en gammal xl600r 1983 på slangen däremot är det bra mycket svårare med min sebeärr600F så hästar är inte allt det handlar väl isåfall mer om vikt och hk/effektregister.

Men visst har man teknik så har man teknik.

Långa farbron skrev:
Man kan inte nog understryka att det handlar om teknik.

Jag har 49 hk på bakhjulet på min Duke och jag gasar upp den på 3:an orginaldrevat.

Men visst innan jag kom dit så nöte jag ut en kopplingskorg,lammeller och slog över en gång.

:)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
rikard1979 skrev:
du kan ju alltid testa att flytta rumpan en dec bakåt på sadeln, sen dra på fullt på 1:an, släpp gasen, o sedan gasa fullt igen...
Så går min upp iallafall... O jag har en ganska svag hoj.

Flytta rumpan på sadeln när man står?
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Den här videon kan vara lärorik när det gäller att passa sig för att ha tyngdpnkten fel när man sätter ner framhjulet. Killen hade otrolig otur som prickade in en parkerad bil in the middle of nowhere men jag tror han klarade sig. Det är en snutt som förekom på nätet för ca 2 år sedan :
http://medial.com/slappercrash.mpeg

Hela storyn finns här:
http://www.bikepics.com/movies/000005/
 
Last edited:

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Rigge skrev:
Flytta rumpan på sadeln när man står?

:hihi
Menar ju självklart när man sitter ner, vilket jag tror Cel. gör när han försöker!

Har själv försökt stå engång; placerade ena foten på vänstra bak-pinnen, men fegade ur innan jag ens drog upp den :)
Man skulle nästan köpa sig en billigare hoj o öva utan att vara rädd om hojen :3freak
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Eftersom alla andra hejjar på ska jag vara lite motvalls och säga:
Ta det jävligt lugnt med att stå och slanga :rolleyes:

Måste du ändå göra det så kolla noga att dina fotpinnar är ok först, var väl bara något år sen då någon (Härifrån???) trampade av sin fotpinne ute vid Brostugan precis när hojjen kommit upp i rätt läge, DET blev inge bra......
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
R1 wannabe skrev:
Eftersom alla andra hejjar på ska jag vara lite motvalls och säga:
Ta det jävligt lugnt med att stå och slanga :rolleyes:

Måste du ändå göra det så kolla noga att dina fotpinnar är ok först, var väl bara något år sen då någon (Härifrån???) trampade av sin fotpinne ute vid Brostugan precis när hojjen kommit upp i rätt läge, DET blev inge bra......

R1 02 eller, dom hade väl kassa fotpinnebultar?
 

wippe

ya man
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Växjö
Hoj
Z750 -09
Jag kör jävligt mycket med foten på passagerarpinnen,har hållt hittills....borde fixa till det på nåt vänster då kanske :näsblod
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Rigge skrev:
R1 02 eller, dom hade väl kassa fotpinnebultar?
Näe, har för mej det var en gixxer 1000....

Om någon har dåliga pinnar från fabrik vet jag inte men jag skulle nog kolla mina innan jag provade så det verkligen ser ok ut, konstruktören kunde väl aldrig drömma om att vi skulle använd dem på det viset :rolleyes:
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
R1 wannabe skrev:
Näe, har för mej det var en gixxer 1000....

Om någon har dåliga pinnar från fabrik vet jag inte men jag skulle nog kolla mina innan jag provade så det verkligen ser ok ut, konstruktören kunde väl aldrig drömma om att vi skulle använd dem på det viset :rolleyes:

Läste på r1-forum för massa år sen om att folk höll på attramla av dom där eftersom bultarna gick av, Kan inte va kul.
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
lösa fotpinnar...

Jag står upp ganska mycket när jag kör på bakhjulet.. Och igår när vi var på rakan och hade kört en timme så kunde jag konstatera att vänster fotpinne var så lös att jag nästa kunde dra av den :mad: . Så det gäller att kolla så att grejerna sitter som dom ska när man ska ge sig på såna saker, hade jag kört några gånger till så vet man aldrig vad som hade kunnat hända. Skönt att jag upptäckte det i tid bara! Så kör med insidan och kolla grejerna så allt är i toppskick så ska det inte vara några problem. :tummenupp
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top