rikard1979
Ny medlem
Willew skrev:Jag får upp min 600 på bara gas i 2:an när jag står upp. så det går....
öva öva öva
lite skillnad i effekt också på din hoj o hans
men det mesta går med lite övning...
Willew skrev:Jag får upp min 600 på bara gas i 2:an när jag står upp. så det går....
öva öva öva
CeltaniC skrev:Tror inte jag har så pass stor chans att få upp min lilla (600) om jag ska strunta i kopplingen... har provat och det känns som det är onödigt att ens träna på detta sätt. Jag som suger eller ?
rikard1979 skrev:lite skillnad i effekt också på din hoj o hans
men det mesta går med lite övning...
Långa farbron skrev:Man kan inte nog understryka att det handlar om teknik.
Jag har 49 hk på bakhjulet på min Duke och jag gasar upp den på 3:an orginaldrevat.
Men visst innan jag kom dit så nöte jag ut en kopplingskorg,lammeller och slog över en gång.
rikard1979 skrev:du kan ju alltid testa att flytta rumpan en dec bakåt på sadeln, sen dra på fullt på 1:an, släpp gasen, o sedan gasa fullt igen...
Så går min upp iallafall... O jag har en ganska svag hoj.
Rigge skrev:Flytta rumpan på sadeln när man står?
R1 wannabe skrev:Eftersom alla andra hejjar på ska jag vara lite motvalls och säga:
Ta det jävligt lugnt med att stå och slanga
Måste du ändå göra det så kolla noga att dina fotpinnar är ok först, var väl bara något år sen då någon (Härifrån???) trampade av sin fotpinne ute vid Brostugan precis när hojjen kommit upp i rätt läge, DET blev inge bra......
Näe, har för mej det var en gixxer 1000....Rigge skrev:R1 02 eller, dom hade väl kassa fotpinnebultar?
R1 wannabe skrev:Näe, har för mej det var en gixxer 1000....
Om någon har dåliga pinnar från fabrik vet jag inte men jag skulle nog kolla mina innan jag provade så det verkligen ser ok ut, konstruktören kunde väl aldrig drömma om att vi skulle använd dem på det viset
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|