Nisse Järnet skrev:Det är bara gammalt dåligt skit...men visst kan jag skicka om du vill
Ja förfan! När var och hur?
Nisse Järnet skrev:Det är bara gammalt dåligt skit...men visst kan jag skicka om du vill
Nu? På ICQ eller MSN. Skiten är oklippt osv. Bara gammalt råmatrial som är mellan 1 och 4år gammalt tror jag =)peak skrev:Ja förfan! När var och hur?
Nisse Järnet skrev:Nu? På ICQ eller MSN. Skiten är oklippt osv. Bara gammalt råmatrial som är mellan 1 och 4år gammalt tror jag =)
Joker skrev:Jag har för mig att han var lycklig här en dag för att han kom upp på bakan med 6 växel!
Du är rätt duktig med, kan du berätta hur du gör?
Conrad skrev:Åker i ca 5km/h på tvåansväxel, kopplar och drar upp den... sedan är det bara att växla när varvet börjar ta slut...
men jag har ett problem NISSE... När man ligger och puttrar på gränsen till överslag så svänger jag hela tiden... jag kan inte hålla skiten på vägen...
Något tips?
Joker skrev:Ok, men är din orginaldrevad? eller vad har du för drev på den nu, vet du det?
Men om man kör på 2'an och sedan tar varvet slut och måste börja växla. Då går den väl ner igen eftersom den är inte orkar på 3'an?
Men nu måste jag fråga medans jag ända håller på: Om man kör på 1'an på bakan och sedan ska växla upp på 2'an då man kör på bakan...om nu man inte klarar/eller att den inte kommer upp på 2'an om man kör på den växeln. Klarar den då att komma över på 2'an om man kör på 1'an ( på bakhjulet ) tänkte om den klarar det då eftersom den redan är på bakhjulet??
Conrad skrev:När du väl är uppe på bakhjulet så behövs knappt någon kraft alls.... jag får bara upp min på tvåan men den orkar, utan problem, på fyran, när man väl är uppe...
Ja, den är originaldrevad...
Joker skrev:Ok, men du brukar börja på 2'an när du ska köra på bakhjulet?
Conrad skrev:japp...alltid!
Det måste väl gå att slanga med en dtr också, misstänker jag...
Det problemet har inte jag så tyvärr har jag inga direkta tips förutom att jobba med knäna och svänga med styret. Alltså sticka ut ena knät och svänga på styret om den svänger. Testa att jobba med överkroppen också.Conrad skrev:Åker i ca 5km/h på tvåansväxel, kopplar och drar upp den... sedan är det bara att växla när varvet börjar ta slut...
men jag har ett problem NISSE... När man ligger och puttrar på gränsen till överslag så svänger jag hela tiden... jag kan inte hålla skiten på vägen...
Något tips?
Vill bara varna lite! Det är jäkligt lätt att slå över när man växlar från 1:an till 2:an och ligger högt om man inte vet vad man gör. När du släpper kopplingen kommer den upp skitfort! Ingen chans att du hinner bromsa. Det gäller iof alla växlar med speciellt 1:an till 2:an. Så ta det lugnt i början så du märker hur den reagerar!Joker skrev:Ok, men är din orginaldrevad? eller vad har du för drev på den nu, vet du det?
Men om man kör på 2'an och sedan tar varvet slut och måste börja växla. Då går den väl ner igen eftersom den är inte orkar på 3'an?
Men nu måste jag fråga medans jag ända håller på: Om man kör på 1'an på bakan och sedan ska växla upp på 2'an då man kör på bakan...om nu man inte klarar/eller att den inte kommer upp på 2'an om man kör på den växeln. Klarar den då att komma över på 2'an om man kör på 1'an ( på bakhjulet ) tänkte om den klarar det då eftersom den redan är på bakhjulet??
Nisse Järnet skrev:
Det är kul att motorbromsa 10-20m på bakan på 2:an
bla bla posted by joker (tror jag)
EDIT: kan inte du filma lite till så man får se lite närmare på stoppies och wheelis?
Japp det gör jag Känns mycket stabilare och mindre ryckigt. Så spar man lådan också.Conrad skrev:
Du kopplar alltså när du växlar...
Nisse Järnet skrev:Btw, hur långt ifrån Sthlm ligger Tranås? Funderar lite på om du jag och Johan skulle fiffla ihop nån liten köra-på-bakan-med-125:a-film eller nåt?
Ok, inte såå farligt ju Näe, det tror jag inte! Mycket roligare om man e 3st samtidigt så man kan göra kul grejer Finns ju ingen här som kan köra förutom viConrad skrev:Säkert inte en meter längre än 29 mil...
+ att ni skulle äga upp mig totalt... men jag bidrar gärna genom att skicka några filmklipp, som ni kan klippa in i en film...
Nisse Järnet skrev:Ok, inte såå farligt ju Näe, det tror jag inte! Mycket roligare om man e 3st samtidigt så man kan göra kul grejer Finns ju ingen här som kan köra förutom vi
Eller jo, Olle kan göra stoppies
Haha japp Nej, men de skulle va kul att samla några 125-slangare och göra nån kul filmjävelConrad skrev:Hahaha!
<skrytmode on>
Vi kanske skulle starta en egen klubb: VSKSM125PSH.COM
Vi-Som-Kan-Slanga-Med-125-På-Sport-Hoj.COM
</skrytmode off>
Nisse Järnet skrev:Haha japp Nej, men de skulle va kul att samla några 125-slangare och göra nån kul filmjävel
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |