Tycker jag känner hojen rätt såväll,men det känns ju som man är blixterlångt uppe,men så är ju inte fallet Men man få väl ta en bit i sänder, skynda långsamt...skoteridioten skrev:2100994Nu vet jag inte hur mkt erfarenhet du har av att köra hojen.. Men när jag började köra så ville jag oxå kunna slanga direkt..
Men det gick inte så bra, så mitt tips är, kör mer hoj istf att träna slanga. Kör kör och kör tills du känner dig hemma på hojen. Sen kommer känslan nästan naturligt när du väl börjar nöta bakhjul igen. Då kommer det gå mycket lättare!
Tack, 30 vad menar du med det, eller jo det är ju snartBotte skrev:2101018Bara lugn Spinnis....
Jag har kört hoj i 10 år utan o slanga
Varför vet jag inte
Så det kommer nog när du passerat di 30
Jo det är jag , ok ska prova det...Trucken skrev:2101022Om det är du på bilden? Så ser det ut som att du lutar dig för mycket framåt... prova att sitta lite mer avslappnat...
Trucken skrev:2101022Om det är du på bilden? Så ser det ut som att du lutar dig för mycket framåt... prova att sitta lite mer avslappnat...
spinnanders skrev:2100978Försöker verkligen att slanga,har övat i fyra dagar nu,tror jag är lite feg,känns som att man ska slå över , men jag ger mig inte,har ni några tips där ute som kan underlätta lite
spinnanders skrev:2100978Försöker verkligen att slanga,har övat i fyra dagar nu,tror jag är lite feg,känns som att man ska slå över , men jag ger mig inte,har ni några tips där ute som kan underlätta lite
Har gjort det, men inte f--n har d hjälpt , men det lossnar nog snartThrottlejunkie skrev:2101123Om du hänger på dina likar i Karlskrona Rövens Pågar så får du säkert en hel del tips: http://www.rovenspagar.com/
Dark_Messenger skrev:2101933Lite offtopic men pass på vid slangträningen så du inte sabbar boxarna och/eller tätningarna! Själv kände jag mig lite vild igår när vädret var så gött o fint. Givetvis skulle det slangas. Åkte halva dagen, skitnajs, kommer hem o ställer in hojen, tänkte ta den till jobbet idag men vad hittar man i morse?
Jo, någon suspekt vätska har läckt ut under ena gaffelbenet!
Gissa vad det var....
Suck! O vädret som ska bli så bra nu till helgen..
DanTheMan!!! skrev:2101106Koppla upp den på lite lägre varv på 2:an, så kanske d inte känns så farligt, så blir den kanske lite snällare på gasen, lite tystare, och lite lägre fart. Vilket gör att d inte känns så dramatiskt, och kanske kan kännas säkrare. = våga ta den lite högre
Men vad vet jag, kan inte köra på slangen alls
Superbike Roger skrev:2102231Lättaste sättet att knäcka kopplingskorgen på är att KOPPLA upp den på bakhjulet.
Superbike Roger skrev:2102231Lättaste sättet att knäcka kopplingskorgen på är att KOPPLA upp den på bakhjulet.
DoggeMcGrath skrev:2102503De finns dem som inte gör annat än kopplingskorgar..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|