SLangen ! ! !

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
Finns de nån som stuntar som INTE använder koppling?

600, 750 eller 1000 ALLA kopplar vid låga farter, men vill man åka förbi i 200, fortsätta som en månraket och tycka det är tufft så visst! :D

//Tapper

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag har precis börjat åka hoj och jag har bara gasat upp på bakhjulet på 1an än så länge, känns säkrast så men ska börja koppla upp den när jag vill lära mig wheela på riktigt.

Den här fimen är bra
http://www.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk

Öva mycket själv så du har bra känn på din hoj. Åk med någon som har likadan hoj som dig så blir det lättare.

Bra video!

Den här är väldigt bra men blir snabb överkurs.

http://www.torrentreactor.net/torrents/783205/Wheelies-For-Dummies-DVDRip-DivX-CAP

jompa

FUCK THE POLICE! STUNT IS NOT A CRIME
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
ZX10R/ZX 636R -04
testa dig fram försiktigt e se vad som känns bäst för dig. de e bara du som känner va som känns bäst men ha inte för bråttom utan ta det vackert.

själv började jag i ca 50 kmh på 2an men det sliter mycke på kopplingen. motorn är ganska så stark men inte så hysterisk o sen om du inte kommer något långt på bakhjulet så måste du upp högre. när du inte ser vägen över kåpan så borde börja fundera lite på att andvända bakromsen och en sak till.. vid balanspungten så ökar inte hastigheten... dvs att så länge du axxar så har du långt kvar till att slå över

träna träna träna allt sitter hos dig o vad du tycker känns bra

lycka till

/Jompa

Tommy_L

www.stuntindustry.com
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
ZX6R
accelerera innan/medans du tar upp den så blir det stadigare i början, det blir som ett litet gung typ. Skitenkelt men samtidigt skitsvårt detta med bakhjul :)

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Turbo! Jag har aldrig slangat en sugis med mening, men efter det blev turbo på bettan så slangar fanskapet i tid o otid på vilken växel som helst:D

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Koppla är överlägset bäst även om man kan dra upp hojen med bara gas och ändå komma upp till balanspunkten eller förbi och sakta ner. Mycket enklare att bara koppla upp den och nå balanspunkten fortare/direkt, slippa komma upp i fart och varv.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
.....
Jag kan äta med chinapinnar med men varför när det är så pass smidigare med gaffel? Same shit med att koppla upp bågen...

Jag antar att du kan äta med kinapinnar? Hehe, men seriöst, filmen från tuben med killen som lär ut hur man weelar är grym!

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Hej,

Håller på o trixxar o lär mig wheelie, och har en fråga angående koppling vs. gas när det gäller att få upp den.

Som jag gör det nu, så kör jag upp cykeln i ca 35-40 , kopplar, varvar till 10k, släpper snabbt, och får på det sättet upp den, dock så slirar bakdäcket oftast när jag gör på det sättet.

Är detta rätt teknik, eller ska jag göra på följande sätt. Acca 1an snabbt och bara trycka in kopplingen o släppa snabbt under själva accelerationen?

Kör en Hornet 600 -08a , och det _verkar_ inte som att det går att gasa upp den.

/Jonas

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Hej,

Håller på o trixxar o lär mig wheelie, och har en fråga angående koppling vs. gas när det gäller att få upp den.

Som jag gör det nu, så kör jag upp cykeln i ca 35-40 , kopplar, varvar till 10k, släpper snabbt, och får på det sättet upp den, dock så slirar bakdäcket oftast när jag gör på det sättet.

Är detta rätt teknik, eller ska jag göra på följande sätt. Acca 1an snabbt och bara trycka in kopplingen o släppa snabbt under själva accelerationen?

Kör en Hornet 600 -08a , och det _verkar_ inte som att det går att gasa upp den.

/Jonas

vad gäller bakhjulssläppet så händer det ibland när jag kopplar, på 2:an, men då beror det på något av följande, vilket underlag / blött / kallt / kalla däck..

sen vet jag inte om det är att förespråka att koppla upp den på 1:an !??!
kan lätt bli väldigt ryckigt och okontrollerat vilket förr eller senare leder till mer än du bad om.... :näsblod

Du borde ha kraft nog i bågen att gasa upp den på ettan om du nu vill, men koppla skulle jag nog lämna till de högre växlarna.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring