sleeping beauty

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
:skrämd

Bifogat

• dekbed.jpg
    dekbed.jpg
    87.4 KB · Visningar: 240

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Bikerbitch skrev:
Var det den där dokumentären på 5:an häromdagen?
Jösses det programmet såg jag lite av :skrämd

Ursäkta alla overkligt överviktiga människor, men det där var bland det äckligaste jag sett :zpy

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Dom förstår nog det själva också, men det är nog väldigt svårt att göra något åt det själv när det gått så långt. Krävs nog en hel del hjälp.
Men folket på tjock-holmen var ju riktigt duktiga! En stor eloge till överviktiga människor som tar tag i sitt liv och går ner i vikt! (jag är en av dom som är lite överviktig men inte gjort det).

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Snabbe_jag skrev:
Ah du varje mans dröm att vakna upp och tänka:

Åååhhhh är allt detta mitt :D

:D har inte sett det från det hållet innan.

Hinkas, jag försökte vara så tydlig som möjligt.
100 kg kvinna är t.ex inte äckligt men jag menar 395 kg är ca 5,5 Otee.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Otee skrev:
:D har inte sett det från det hållet innan.

Hinkas, jag försökte vara så tydlig som möjligt.
100 kg kvinna är t.ex inte äckligt men jag menar 395 kg är ca 5,5 Otee.

Jag tycker också det är äckligt med hemskt överviktiga människor. Vad JAG försökte säga var att: Dom hemskt överviktiga människorna förstår nog själva att dom är äckliga, men när det har gått så långt att en person som är 170cm lång väger 200kg tror jag inte det är så himla lätt att bryta trenden och börja gå ner i vikt. Då behövs det nog lite hjälp på traven, tror det är svårt med bara självdiceplin, även om det är det bästa medlet mot sådana problem.
Det är IAF vad jag tror =).

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Sjukdom

Har man cancer är det synd om en, blir man överviktig är man ett korkat fetto. Det visar ungefär hur långt mänskligheten kommit vad gäller värderingar. Många överviktiga blir det av lathet och dåliga matvanor men i dessa extrema fall är det fråga om en sjukdom. En mycket svårbotad sådan dessutom då männiksan i grunden styrs av två drifter, mat och sex. Det sorgliga är hur lite sjukvård etc. gör för att hjälpa dessa...

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det finns ju en sak som brukar kunna fungerar riktigt bra, men då får man nog gå till privat läkare och betala ur egen ficka. Det är förminskning av matsäcken, så du bara kan äta ett ägg ungefär, och blir mätt. Men när man ser ut sådär skulle jag tro att mestadels av ens pengar går till mat, så man inte har råd att lägga undan pengar till en operation.
Jag vet en person som detta har gjorts på, och jävlar i mig vad smal han blivit om man tittar på före/efter bilder. Så det finns hjälp, men det kostar kosing.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
ething skrev:
Har man cancer är det synd om en, blir man överviktig är man ett korkat fetto. Det visar ungefär hur långt mänskligheten kommit vad gäller värderingar. Många överviktiga blir det av lathet och dåliga matvanor men i dessa extrema fall är det fråga om en sjukdom. En mycket svårbotad sådan dessutom då männiksan i grunden styrs av två drifter, mat och sex. Det sorgliga är hur lite sjukvård etc. gör för att hjälpa dessa...

Det finns bara ett alternativ, byta ut maten mot sex... så blir man automatiskt smal :D

Nädå, allvarligt, det finns nog välidgt lite hjälp att få av sjukvården, men största problemet och vanligaste orsaken är nog mycket mat och lite motion.

/F

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Sex

It seems to work for you :D

Jag tror tyvärr vår attityd sert VÄLDIGT annorlunda ut om 10 år i Sverige när detta är en utbredd folksjukdom och kostar miljoner. kan man stämma SVT för försoffning? Våra kroppar är gjorda för att användas mer än vad dagens samhälle erbjuder. De som "bara" blivit tjocka för 100 år sedan drabbas idag av sorgliga konsekvenser.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vissa människor har ju det här med att äta som en sjukdom. Likt ätstörningar och grejer.
Men någongång måste man väl kanske komma till en gräns då man får ifrågasätta sig själv vad man pysslar med.
Om man är riktigt överviktig så kommer kroppen inte orka hålla igång till 90 års ålder..

Skrämmande att folk som väger 50kilo gnäller på att de är så tjocka hela tiden.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är status att väga 200kilo+ och köra en BMW 750 med en V12 på 350HK som ÄNDÅ inte pallar med att nå 100km/h :tummenupp

Vill man verkligen gå ner i vikt så finns det kostrådgivning. Man kan skaffa sig en personlig tränare som talar om vad man ska träna på och vad man ska äta. Kosten är nog viktigast.

Man kan köpa en hund så har man skäl att gå ut hela tiden. Det finns så otrligt mycket amn kan göra men de som väljer soffan gör det för att de inte VILL anstränga sig. De har en rädsla för nåt och det hindrar dem från att nå sitt mål - om det nu finns ett smalar mål.

E man fet visar man ju att man har det bra ställt :)

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
sporthoj.com/forum/träningstråden?

Nej men det värsta är att MÅNGA som ser ut på det viset äter lite mer (läs mycket) än vad de borde och gör inte ett skit för att gå ner i vikt.

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Mavve skrev:
Det är status att väga 200kilo+ och köra en BMW 750 med en V12 på 350HK som ÄNDÅ inte pallar med att nå 100km/h :tummenupp

Vill man verkligen gå ner i vikt så finns det kostrådgivning. Man kan skaffa sig en personlig tränare som talar om vad man ska träna på och vad man ska äta. Kosten är nog viktigast.

Man kan köpa en hund så har man skäl att gå ut hela tiden. Det finns så otrligt mycket amn kan göra men de som väljer soffan gör det för att de inte VILL anstränga sig. De har en rädsla för nåt och det hindrar dem från att nå sitt mål - om det nu finns ett smalar mål.

E man fet visar man ju att man har det bra ställt :)
Välkommen t bax (känner inte dig) men välkommen ändå :tummenupp .hej

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Svenskene blir fetere

Leste dette i avisen i dag (norske aftenposten):

Svenskene blir fetere

Det svenske folk er blitt tyngre. Antall svensker som lider av fedme er fordoblet de siste tjue årene, og særlig ille er det blant arbeidsledige svensker uten utdannelse.

Dårlige matvaner og ingen mosjon gjør at svenskene eser ut. I løpet av de siste 20 årene har antall fete svensker økt fra 250.000 til en halv million. Tar man med tall for dem som regnes som overvektige, er hele 2,5 millioner svensker inkludert, skriver LOnytt.

Særlig ille er det dersom man har lav utdannelse, mangler jobb, er innvandrer og har sosiale problemer, viser en rapport fra det svenske Folkhälsoinstitutet.

Ifølge rapporten trener barn av velutdannede foreldre i storbyer mer, de spiser bedre, og veier mindre enn barn av lavt utdannede og arbeidsledige som bor på landet, viser rapporten som er basert på tall fra Västra Götalands-regionen.

Ingen har tall på hva dette koster samfunnet i form av førtidspensjoner, sykmeldinger og andre helsekostnader. Men den svenske stat anslår at det uansett koster dyrt, og at prislappen kan ligge på rundt seks milliarder kroner.

Svenske arbeidsgivere prøver å hamle opp med problemet, og tilbyr vektovervåking, mosjon og røykekutthjelp til sine ansatte.

(NTB)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vid extrema fall av fetma handlar det inte enbart om att "ta sig i kragen och resa sig från soffan." Det är ett sjukdomstillstånd som ofta kräver behandling och operationer förutom kostomläggning och träning. Av vara överviktig är bland det mest stigmatiserande som finns i dagens samhälle.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...