Slingerbulten 2008-09-14 bilder

Pizzabagarn

Guest
Mee vem vill se ngn dansa till Like a virgin på fiket igentligen ??:D

huvva..jag vänder i korsningen och åker bulten fram och tillbaka så jag slipper se eländet..:D :gnissla :tungan

You don´t know the power of the dark side.......kkhhaaawwww.....khhhoooow.:D
 

R1 danne

*grrr*
Gick med
30 Mar 2006
Ort
tyresö
Hoj
Yamaha R1-03, Gixxer K5
Thank you! De var faktiskt riktigt najs... Trodde dock fler skulle stanna o snacka... de första 4 bilderna går till Göran, han stanna o ville ha de.. ville beställa o köpa av mig :D haha... Lär ju inte hända igen.

Men som sagt, kul att de uppskattas!

Mina favorit bilder är trajja 600 mannen, sen ett par gixxer bider. Två grabbar med två svarta, spec tack till er som körde många varv förbi mig, sorry att de inte blev bättre bilder, ni måste vart försnabba, han inte panorera bätte :va

tokbra bilder, det va vi som flög förbi dig ett par gånger 2st svarta gixxer. fastnade vi inte på några fler bilder?
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
tokbra bilder, det va vi som flög förbi dig ett par gånger 2st svarta gixxer. fastnade vi inte på några fler bilder?

Tja tja... jo tror ni fick en tumme upp av mig... problemet med er två var att ni låg så satans tätt så att man bara kunde ta den ena åt gången, och för långt ifrån varandra för att få båda med samtigt :gnissla

Fick en del bilder på er.. kan kika på de imorgon o skicka pm... tror dock att de blev lite halv suddiga, publicerade bara de som var värda att visas... Ni körde ju lite halv snabbt ni o jag stod nära så panoreringen var fan itne lätt.:huvet

Nästa gång så blir de bättring!:tummenupp
 

mt-01 HANNES

MT-01 HANNES
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha MT-01 2005
Ahh najs... gillar RSVen :) De får de bli när man lämnar kawan :p

Fota är grejt.. men rätt kul o lyssna på bågar när de kommer runt hörnet. man lär sig att känna igen vad de är för hoj sjukt snabbt.

Fräckast o grymmast ljud idag:
#1 RSV (flera som körde idag)
#2 Yamaha Mt-05? ... har ett par fina bilder på sånn, o han körde hårdare / fräckare än 70% av sporthojarna :p

Det glädjer mig att du diggar ljudet på min mt-01:a och att du tyckte om min åkning... får väl ta ut insatserna på ljuddämparna till nästa gång så att man slår RSV:n :D

Uppskattade bilderna - alltid kul med människor som dokumenterar andras nöjen. Har inte alltid tid själv, speciellt om man ska vara 70% bättre än sporthojarna.
:hihi
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Det glädjer mig att du diggar ljudet på min mt-01:a och att du tyckte om min åkning... får väl ta ut insatserna på ljuddämparna till nästa gång så att man slår RSV:n :D

Uppskattade bilderna - alltid kul med människor som dokumenterar andras nöjen. Har inte alltid tid själv, speciellt om man ska vara 70% bättre än sporthojarna.
:hihi

Ahh så de var du som drog förbi med den... aa den låter mysigt. Ska ta o gå över till en sån om ett par år, ska bara tröttna på sporthoj först :) ...
blir en rsv eller rc8 sen om man fortfarande är vid livet en mt-01 :) Alltid trott att de gick att göra lite aktivt med den, därför var det speciellt roligt att få de bekräftat genom din körning. :) I LIKE!:pannkyss

Hur känns den då på vägen? tung styrd o svår jobbad? Hur går den i högre hastigheter, typ ur en kurva? händer de nått? :confused:
 

mt-01 HANNES

MT-01 HANNES
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha MT-01 2005
Ahh så de var du som drog förbi med den... aa den låter mysigt. Ska ta o gå över till en sån om ett par år, ska bara tröttna på sporthoj först :) ...
blir en rsv eller rc8 sen om man fortfarande är vid livet en mt-01 :) Alltid trott att de gick att göra lite aktivt med den, därför var det speciellt roligt att få de bekräftat genom din körning. :) I LIKE!:pannkyss

Hur känns den då på vägen? tung styrd o svår jobbad? Hur går den i högre hastigheter, typ ur en kurva? händer de nått? :confused:

Mt-01:an är en 1700 V-twin i ett annorlunda sportchassi (kan det bli bättre:D ).
Körde en bulldog innan som hade en lite klenare 1100-motor (65hk:( )
körde ändå ifrån dom flesta sportåkare,
detta pga att den hade ett utomordentligt körglatt chassi,
så allt handlar inte om hk.
Köpte MT-01 för några veckor sedan, så det du plåtade i söndags var
premiär åkningen på slingerbulten med denna maskin.
Hojen är så där härligt tung som väger upp den brutala 1700 V-twin motorn
utmärkt.
Min är utrustad med bättre blås, KN-filter samt mappad med power Command box vilket ger sisådär 170nm och strax över 100hk.
Inte för det behövs men det ger en sjuhelvetes oxspark när man vrider på gasen:D .
Den ska göra över 200km/h men det är inget jag rekomenderar.
Glädjen finner man vid rödlysena och på slingriga vägar typ slingerbulten:tummenupp .
Dessutom är den billig i inköp samt att försäkra, kan tycka att vanliga
sporthojar är coola men förstår inte att man kan betala det höga priset samt att man verkar sitta som en makaron, men vad vet jag, jag kanske skulle fastna om jag provade:hojcbr .
Summa summarum är att jag rekomenderar V-twin oavsett om den sitter i en
MT-01, rc8 eller annat sportigt chassi ( MORE NM än HK:D )
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Mt-01:an är en 1700 V-twin i ett annorlunda sportchassi (kan det bli bättre:D ).
Körde en bulldog innan som hade en lite klenare 1100-motor (65hk:( )
körde ändå ifrån dom flesta sportåkare,
detta pga att den hade ett utomordentligt körglatt chassi,
så allt handlar inte om hk.
Köpte MT-01 för några veckor sedan, så det du plåtade i söndags var
premiär åkningen på slingerbulten med denna maskin.
Hojen är så där härligt tung som väger upp den brutala 1700 V-twin motorn
utmärkt.
Min är utrustad med bättre blås, KN-filter samt mappad med power Command box vilket ger sisådär 170nm och strax över 100hk.
Inte för det behövs men det ger en sjuhelvetes oxspark när man vrider på gasen:D .
Den ska göra över 200km/h men det är inget jag rekomenderar.
Glädjen finner man vid rödlysena och på slingriga vägar typ slingerbulten:tummenupp .
Dessutom är den billig i inköp samt att försäkra, kan tycka att vanliga
sporthojar är coola men förstår inte att man kan betala det höga priset samt att man verkar sitta som en makaron, men vad vet jag, jag kanske skulle fastna om jag provade:hojcbr .
Summa summarum är att jag rekomenderar V-twin oavsett om den sitter i en
MT-01, rc8 eller annat sportigt chassi ( MORE NM än HK:D )


Ahh vilket trevligt svar Hannes... sånna svar gillar jag, när man lägger ner lite energi i de :) hehe. Ja de låter faktiskt inte helt fel...

Tror att man ska leka av sig lite först med nån sporthokj till med lite mera vrid o hästar, sen lämna de kapitlet o vandra vidare till andra hojar med livett i behåll.

Tyckte din mt-01 lät rejält fräckt, hördes bra INNAN kurvorna när du kom... efter brukar man höra länge, men inte innan på samma sätt. Riktigt najs, sen alltid tyckt att de ser läcka o oerhört snygga ut!

2008-MT-01-static-07_tcm36-207892.jpg


Får ta o åka ut o provköra en nån da :D
 

mt-01 HANNES

MT-01 HANNES
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha MT-01 2005
Ahh vilket trevligt svar Hannes... sånna svar gillar jag, när man lägger ner lite energi i de :) hehe. Ja de låter faktiskt inte helt fel...

Tror att man ska leka av sig lite först med nån sporthokj till med lite mera vrid o hästar, sen lämna de kapitlet o vandra vidare till andra hojar med livett i behåll.

Tyckte din mt-01 lät rejält fräckt, hördes bra INNAN kurvorna när du kom... efter brukar man höra länge, men inte innan på samma sätt. Riktigt najs, sen alltid tyckt att de ser läcka o oerhört snygga ut!

View attachment 250332


Får ta o åka ut o provköra en nån da :D

Tycker jag du gör rätt i:tummenupp
Snygg bild du har fått tag i, själv föredrar jag den helsvarta som kom 2008,
man är ju 30+:D.
syns på slingerbulten, ska försöka stanna nästa gång jag ser dig.
Tack än en gång för dom coola bilderna:Bugar , mycket uppskattat dock inte från min sambo:hihi .
Keep up the good work mvh Johannes
 

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Nacka - Saltsjö-boo
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Tycker jag du gör rätt i:tummenupp
Snygg bild du har fått tag i, själv föredrar jag den helsvarta som kom 2008,
man är ju 30+:D.
syns på slingerbulten, ska försöka stanna nästa gång jag ser dig.
Tack än en gång för dom coola bilderna:Bugar , mycket uppskattat dock inte från min sambo:hihi .
Keep up the good work mvh Johannes



aaa har en liten bildmapp för lite hojfavosar rc8 har en, mt01 en... självkalrt zx6r en... :)

Ahh men om du har fruga då ska man ju tat lite lugnare, då har man fler att tänka på om man kör ihjäl sig. Själv lämnade jag min tjej så nu får man börja åka 1 hjul igen :) hihi

Värsta med att köra ihjäl sig vore lidandet för de andra..

Ni har väl skrivit på om att bli organdonatorer? :fakta
Nästan så ja tycker man borde få billigare försäkring, eller slippa betala skatt om man gjorde de... åtminstonde slippa skatta hojen, 256 kr hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top