Bogesundsvägen
Har tagit upp hojen till Sthlm och tänkte passa på att besöka de historiska platserna Skogskyrkogården (Är det bara att rulla in 17.30 på onsdagar?), donken Sveavägen och Slingerbulten efter alla år av läsande här. Har ni tips på fler sevärdheter?
Har tagit upp hojen till Sthlm och tänkte passa på att besöka de historiska platserna Skogskyrkogården (Är det bara att rulla in 17.30 på onsdagar?), donken Sveavägen och Slingerbulten efter alla år av läsande här. Har ni tips på fler sevärdheter?
Bogesundsvägen
Passa på att åk gamla vägen från Nacka till Gustavsberg sen Värmdö sen färjan till Rindö sen färjan till Vaxholm sen tar du Bogesundsvägen sen viker du av mot Svinninge sen Åkersberga vidare mot Össeby-Garn sen mot Kårsta och Brottby... sen hemmåt....
Slingerbulten i all ära men passa på att åka från Rosenhill Café mot Nynäshamn sen gamla vägen tillbaka mot Västerhaninge.
Använd dig av appen calimoto. Lägg in waypoints vid rosenhill exempelvis och kör sen efter föreslagen rutt.
Är det bara rejsa som du tänkt dig? Lite kul också att se förslag som ges här. Inget ändrat sig på över 40 år. Nostalgi Men har du inte åkt eller besökt dessa platser ska du definitivt göra det.
Ett exempel på en dagstur jag och mina polare körde nyligen. Fantastiska vägar vissa av dom
View attachment 454555
Tack för detta, skall se vad som hinns med. Har inte kört inspirerat i år så är främst ute efter fina vyer. Har hittills utforskat området mellan Jakobsberg och Uppsala, finns många fina vägar men hiskeliga mängder fartkameror.
Körde denna rundan idag, riktig fin & hade det mesta, inklusive grus.Ett exempel på en dagstur jag och mina polare körde nyligen. Fantastiska vägar vissa av dom
View attachment 454555
Fartkameror? Kör du bil? Mina hemtrakter typ Viksjö/Järfälla och finns massor att se/uppleva. Vill du köra med ett trevligt gäng (olika tempo) kan du hoppa med i min grupp "Mälardalens MC-turer"
Samlingsplatsen onsdagar 17:30
Vid knappnålen.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Enklaste är nog att köra av vid örbyleden/tyresövägen om du åker norrut på 73an.
Fartkameror? Kör du bil?
Jag är också nyfiken på varför fartkameror skulle vara ett problem om
man kör MC ? Är det nya kameror som kan läsa skylten bak eller är det något
annat som kan indentifiera förare/MC-fordon nu för tiden ?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|