Pissdäck mao
blir en sista tur till helgen, svarvar upp det sista och best nya till nästa år..
tips på bra däck??
Nej jag kollar inte lufttryck varje gång jag ska köra.. kollade för ca 2v sen och då hade dom inte tappat någon luft iaf.
Ska byta drevsats i vinter och ska grejja manualer till hela hojjen.
Tack som fan allihopa!!! Så jäkla gött att ha folk som kan sina saker/kommer med tips
Metzeler M7RR, blir snabbt varma och har också hyggligt grepp när det är fuktigt/regnar. Bra också när det är bara några grader över Noll höst och vår.
Pirelli Diablo Supercorsa SP, vackert väder sommardäck, tror jag sett nånstans godkänt för 320km/h. Inget för kalla höst och vårdagar.
Tänk på om du beställer sportdäck som ovan så risk de inte tål minusgrader, risk för sprickor.
Gjorde fel, beställde och fick levererat 3 st Metzeler M7RR under vintern.
Ett fick efter ca 100mil en synlig spricka runt ca 1/3 av däcket på ena sidan.
Ser ut som man stött en kniv mot svingen och snurrat däcket ca 1/3 varv. Det är bara i gummit.
Så skall du beställa däck för våren gör det nu.
(Jag har redan de däck hemma jag skall lägga på i vinter för använda våren 2018.)
Och sportdäck skall förvaras svalt men aldrig i kallgarage eller liknande där de kan utsättas för temperaturer under 0C. Lärde mig detta på en Michelindag på Gälleråsen.
Michelin hade fått skrota ett lastbilslass med sportdäck som gått till Finland på vintern.
Så det är dumt ha Busan i kallgarage över vintern. Har själv lyckligtvis aldrig kallare än +5C nere vid golvet i garaget under vintern.