Slip on and on

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det där gör ingen nytta, jag har hört att man ska göra en y-mellanrör så man kan dra slip-on-in på andra sidan också. Sägs lägga till ungefär 350% mer kraft, jämfört med bara ett sytem av slip-on-in.

Det är så de kör i motogp, jag hörde från någon mekanikers hund att det funkar exakt så.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Motorcyklarnas motsvarighet till the Human Centipede. :tummenupp

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Med förlängt avgasrör som detta blir så flyttas effektregistret ner i varvtal och då blir den starkare på lägre varvtal. Sluteffekten minskar däremot!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...