Slip-on (Leo Vince)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fick äntligen mitt Leo Vince idag, och det första man gjorde var såklart att plocka isär det hela :D

Det jag klurar på är hur ligger det till med dom olika "sista rören"?
Jag skippade "spark"-nätet och bytte ut standard-röret mot det raka och kortaste (det som är under och i mitten av själva dämparen på bilden).
(kom även med två längre rör med småhål i sig, ena långa och ena korta verkade vara för USA-marknaden...)

Stod inte så mycket info om dom olika bland papperna, men antar det smäller på mest, och utan "spark"-nätet kan man räkna med lite visuellt pulver lite då och då!? :)

leovinceslip.JPG

(Finns det några rör eller varianter som gör det hela olagligt i sverige? hur ligger det till med att köra på bana?)

Gick med
17 Dec 2007
Hoj
Åranscht kräpp 625-06
Jag har kört utan gnistgallren och med raka rören så det blir en full flöde rakt igenom, det brötar så gott då och några gnistor eller flames har jag inte upplevt. De långa rören är väl till att ändra om så det blir en kammare i bakre delen av burken.

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
det raka o korta röret ska du ha om du kör med nät. det lite längre ska du ha om du inte har nät. de långa rören ska du ha till besiktningen eller om du tröttnar på oväsendet vilket jag gjorde ibland :) jag körde endel med rakt rör och nät, gav lite mjukare ljud.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag tål mycket skit... mer än dom flesta trafikanter och fotgängare skulle jag tro :hihi

Snart klar med min jädra rapportskrivning så jag kan bege mig till hojen och smeka och meka med den!!!

kort rör och utan gnistgaller till en början (såklart) :tummenupp
Go for it - ALL (or nothing) såklart :yoparty

Bitteboy

Guest
Jag tål mycket skit... mer än dom flesta trafikanter och fotgängare skulle jag tro :hihi

Snart klar med min jädra rapportskrivning så jag kan bege mig till hojen och smeka och meka med den!!!

kort rör och utan gnistgaller till en början (såklart) :tummenupp
Go for it - ALL (or nothing) såklart :yoparty

Snart dax att gasa! lite besiktning först bara! :yoparty

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sådär :yoparty
Efter sju öl (som jag minns,,, kanske fler) och kl.23.15 efter att ha grillat med klassen på sista skoldagen (förutom fem redovisningar att se på imorgon) så bestämde sig Micke/Werzion för att montera på sig nya Leo Vince! :banana
30 minuter senare, KLART! :D
(men vågade inte starta skiten, misstänker att grannarna skulle klaga)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Sådär :yoparty
Efter sju öl (som jag minns,,, kanske fler) och kl.23.15 efter att ha grillat med klassen på sista skoldagen (förutom fem redovisningar att se på imorgon) så bestämde sig Micke/Werzion för att montera på sig nya Leo Vince! :banana
30 minuter senare, KLART! :D
(men vågade inte starta skiten, misstänker att grannarna skulle klaga)

Då får vi höra det på lördag!!!:D:yoparty

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
WEHOO! Startade hojen i morse, kort och gott, en bra start på dagen :tummenupp
(så kommer såklart frågan; varför gjorde jag inte detta för X antal år sedan? hehe)

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Hoj
.
Det är alltså något du skulle vilja rekommendera till oss andra? Släng gärna upp en video på hur det låter!

Beställde du det ifrån zimo-motorrad eller? Hur lång tid tog det innan du fick hem det?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, någon form av slip-on/helsystem bör... nej, MÅSTE, man fixa :tummenupp

Sen hur dom olika märkerna låter vet jag inte riktigt, provat en KTM med Sebring och diggade det ljudet också minns jag. Akrapovic är väl att rekommendera för race-nissar, men när man som jag söker efter ljudet (och placeboeffekten hehe) så duger nog vilket som.

För min del blev det eBay till slut och Leo Vince X3 för att priset var så jäkla bra helt enkelt; ca 2800 kr allt som allt
http://global.ebay.com/AUSPUFF_ENDTOPF_LeoVince_X3_fr_KTM_640_LC4_SMC_660/360253514552/item

Finns redan lite klipp på youtube, tyvärr tror jag det är svårt att göra eller hitta ett klipp som gör ljudet rättvisa, ljudkvalité på youtube, ens egna dator-utrustning (även om mitt är kopplat till förstärkare och hemmabio) och framförallt kameror som folk filmar det hela med har för litet register för att få fram kraften/ljudet.

Numera är ju mitt minne av originaldämparen som en symaskin. :hihi

Hojen är tystare nu när man har stödgas/tomgång (fast ändå inte) och det brakar loss underbart smattrande när man drar på, dovt och mörkt :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!