Yah007
Sporthojsnörd
Fakta: En link från grenrören till en slip on, av märket Yoshimura, som jag tycker är snyggt, och ljudet är fränt som f_n. (Pris ca 25") har jag haft på hojen och blev rekommenderad att pröva original systemet. Det såg inte ut att ha använts, vilket kan vara fallet, då det andra systemet satt på när jag köpte hojen med drygt 100 mil på mätaren.
Sagt och gjort, vilket innebar att två katalysatorer och en exup tillkom vid återmontering av original system. Det förvånar säkert ingen att hojen går bättre på de lägre registren, men jag kan nu av erfarenhet säga, att hojen går minst lika bra på alla varvtal rakt igenom och just för dagen till och med med mer kvar i gashandtaget då hastighetsmätaren gjort sitt, samt tydlig skillnad i de lägre varvtalen i jämförelse med märkessystemet.
Okej, och min följande tanke blir då, om jag bara monterar slip on delen, så får jag ett snyggare avslut på systemet, och kanske tillbaka lite mer av det råa ljudet. Känner mindre oro för att det skulle påverka effekten nåt särskilt.
Är det en tanke som kan vara vettig, eller är det fåfänga?
Allt skruvande är gjort av Yamaha eller återförsäljare av hojen.
Min stora fråga blir ändå fortfarande.
Varför betala stora pengar för att få hojen att inte gå lika bra, är ljudet och utseendet så viktigt? (Att mappa efter system var mer skört och svårt än bra, fick jag till mig av en som försökt)
rätt forum? tror det
Sagt och gjort, vilket innebar att två katalysatorer och en exup tillkom vid återmontering av original system. Det förvånar säkert ingen att hojen går bättre på de lägre registren, men jag kan nu av erfarenhet säga, att hojen går minst lika bra på alla varvtal rakt igenom och just för dagen till och med med mer kvar i gashandtaget då hastighetsmätaren gjort sitt, samt tydlig skillnad i de lägre varvtalen i jämförelse med märkessystemet.
Okej, och min följande tanke blir då, om jag bara monterar slip on delen, så får jag ett snyggare avslut på systemet, och kanske tillbaka lite mer av det råa ljudet. Känner mindre oro för att det skulle påverka effekten nåt särskilt.
Är det en tanke som kan vara vettig, eller är det fåfänga?
Allt skruvande är gjort av Yamaha eller återförsäljare av hojen.
Min stora fråga blir ändå fortfarande.
Varför betala stora pengar för att få hojen att inte gå lika bra, är ljudet och utseendet så viktigt? (Att mappa efter system var mer skört och svårt än bra, fick jag till mig av en som försökt)
rätt forum? tror det