vobbla skrev:varför ska du då ha ljuddämpare :kocko
????????!!?!?!#"%"%¤%/¤%%/#!""!¤"!?=#!?)%)46 :kocko
vobbla skrev:varför ska du då ha ljuddämpare :kocko
JaDeM skrev:jag kopplade ur sladden som går till min servostyrning till Exup ventilen,e det vettigt o dra sladden eller jag bör plocka vajrarna istället,vill ej använda den
Dimp skrev:Kopplar du ur styrningen, eller tar bort vajrarna, så kommer den alltid att vara stängd. Då tappar du massor av effekt på högvarv.
EXUP'en sitter där för att ge lite mer mottryck i systemet på lågvarv och öka gashastigheten. Vi högre varv öppnar den och dess inverkan minskar succesivt. Är den bortkopplad, så tappar du lite botten i motorn och du måste plocka bort den rent fysiskt oxå.
Ta inte bort den, justera in den och smörj ventilen ordentligt, så funkar det bättre!
JaDeM skrev:vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv
låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.
Dimp skrev:Gör gärna det, men tänk på att du tappar allt det fina vridet och sköna effekten mellan 3k & 7k när EXUP'en normalt öppnar fullt.
Är motorgången/känslan mindre viktig än ljudet, så kanske du borde ha en gammal sucka eller nåt som alltid brölar....
JaDeM skrev:vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv
låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.
Right on!!t-rex skrev:Du har för många cylindrar...
Byta hoj kanske!? :kockoJaDeM skrev:vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv
låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.
badcat skrev:Byta hoj kanske!? :kocko
neeoo skrev:testa axa med hojen utan exup å med en inkopplad exup den ska öppna fullt vid 6000 varv...
fan du tappar allt vrid i botten å blir tok trist att köra utan exup.. jag har hafft två fzr1000 å jag skulle aldrig byta till helsystem eller ta bort exupen.. den är grym värd då man behöver vridet... *suck* att förståra nått som är så bra
JaDeM skrev:undrar vem som är :kocko :kocko
väljer väl jag själv om jag vill ha exup eller ej eller man e :kocko bara för det känns som att ditt inlägg e ganska så J_A meningslöst!
Hehe.. ja, för det är ju definitivt inte menigslöst att hålla på å jävlas bara för att låta mycket på tomgång!?? Växla ner vetja!JaDeM skrev:undrar vem som är :kocko :kocko
väljer väl jag själv om jag vill ha exup eller ej eller man e :kocko bara för det känns som att ditt inlägg e ganska så J_A meningslöst!
badcat skrev:Hehe.. ja, för det är ju definitivt inte menigslöst att hålla på å jävlas bara för att låta mycket på tomgång!?? Växla ner vetja!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |