Lumbusmaker
Ny medlem
- Gick med
- 2 Mar 2022
- Hoj
- Yamaha R1 2006
Hej alla kunniga motorcyklister!
Jag har fått hem ett slip-on med Cat-delete och ett nytt sport luftfilter. Jag tänkte dra på dom och sedan göra en ECU flash i början av nästa år efter vintern.
Min fråga är om det på något sätt är ''dåligt'' för hojen att dra på slip-on utan att flasha ecu eller köra PCV?
Jag har hört att det kan vara dåligt för motorn i längden. Jag är dock inte så kunnig så tänkte att jag frågar er.
Tanken är att dra på den nu i Oktober, ställer av den över vintern i november och sen hämtar jag den i April och flashar ECUn då. Det innebär att jag skulle kanske köra 10 gånger utan ecu flash beroende på vädret såklart.
Jag har fått hem ett slip-on med Cat-delete och ett nytt sport luftfilter. Jag tänkte dra på dom och sedan göra en ECU flash i början av nästa år efter vintern.
Min fråga är om det på något sätt är ''dåligt'' för hojen att dra på slip-on utan att flasha ecu eller köra PCV?
Jag har hört att det kan vara dåligt för motorn i längden. Jag är dock inte så kunnig så tänkte att jag frågar er.
Tanken är att dra på den nu i Oktober, ställer av den över vintern i november och sen hämtar jag den i April och flashar ECUn då. Det innebär att jag skulle kanske köra 10 gånger utan ecu flash beroende på vädret såklart.