Slip-on utan ECU flash / PCV?

Lumbusmaker

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2022
Hoj
Yamaha R1 2006
Hej alla kunniga motorcyklister!

Jag har fått hem ett slip-on med Cat-delete och ett nytt sport luftfilter. Jag tänkte dra på dom och sedan göra en ECU flash i början av nästa år efter vintern.
Min fråga är om det på något sätt är ''dåligt'' för hojen att dra på slip-on utan att flasha ecu eller köra PCV?

Jag har hört att det kan vara dåligt för motorn i längden. Jag är dock inte så kunnig så tänkte att jag frågar er.
Tanken är att dra på den nu i Oktober, ställer av den över vintern i november och sen hämtar jag den i April och flashar ECUn då. Det innebär att jag skulle kanske köra 10 gånger utan ecu flash beroende på vädret såklart.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Att köra några gånger under hösten är nog inga problem, men i långa loppet riskerar du att bränna avgasventilerna pga att motorn går för snålt och det blir för varmt i förbränningsrummet med fel luft/bränslemix.

Lumbusmaker

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2022
Hoj
Yamaha R1 2006
Att köra några gånger under hösten är nog inga problem, men i långa loppet riskerar du att bränna avgasventilerna pga att motorn går för snålt och det blir för varmt i förbränningsrummet med fel luft/bränslemix.
Tack för snabbt svar!

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...