Slip-on

BjörnLUNDBERG

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
SUNDSVALL
Hoj
YAMAHA YZF R6
Köpte ett yoshimura slip-on till min r6. Det blev ett grymt ljud och hojen blev mycket snyggare. Men när jag varvar mot rött blir det en eldflama ur slip-onen är det normalt? ( det ser mycket grymt ut)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Det är inte så att du i friläge varvar tills det smattrar av varstoppen och att det då slår flammor ur röret?

I såna fall är inte flammorna ditt största problem....
 

BjörnLUNDBERG

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
SUNDSVALL
Hoj
YAMAHA YZF R6
Rundningsmärke skrev:
Det låter inte rätt, har du gjort något med förgasaren?

/A

Edit: Årsmodell?


har nyss haft hojen på en stor service dom ställde in förgasaren sa dom.
när jag pratade med mc-handlaren som jag köpte slip-on av så sa dom att det är överbliven bensin som antendes och att det inte är några problem.
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Fråga vad de har gjort med förgasaren, de har knappast bytt munstycken och bänkat den utan kostnad,
möjligen har de petat lite på blandskruvarna.

Du står väl inte och tokvarvar som Chrille undrar? Jag antar att du inte är ute och kör i Sundsvall nu...

Blandskruvarna påverkar bara på lägre varvtal(upp till 6´-7´rpm) och givetvis vid gasavdrag, vid full gas
på högre varvtal har inställningarna på blandskruvarna ingen effekt, dvs. hojen går för tunt.
För att hojen ska gå bra på alla varvtal krävs att du byter munstycken.

/A
 

BjörnLUNDBERG

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
SUNDSVALL
Hoj
YAMAHA YZF R6
Rundningsmärke skrev:
Fråga vad de har gjort med förgasaren, de har knappast bytt munstycken och bänkat den utan kostnad,
möjligen har de petat lite på blandskruvarna.

Du står väl inte och tokvarvar som Chrille undrar? Jag antar att du inte är ute och kör i Sundsvall nu...

Blandskruvarna påverkar bara på lägre varvtal(upp till 6´-7´rpm) och givetvis vid gasavdrag, vid full gas
på högre varvtal har inställningarna på blandskruvarna ingen effekt, dvs. hojen går för tunt.
För att hojen ska gå bra på alla varvtal krävs att du byter munstycken.

/A


NÄ JAG STÅR INTE OCH TOKVARVAR UTAN MAN PRÖVAR VARVA LITE NÄR MAN HAR BYTT SLIP-ON LJUDET ÄR SÅ SKÖNT.
 

BjörnLUNDBERG

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
SUNDSVALL
Hoj
YAMAHA YZF R6
Rundningsmärke skrev:
Jaja, lycka till då...

/A

TACK FÖR ERA SVAR! MEN JAG TROR INTE DET ÄR NÅGON FARA MEN JAG SKA KOLLA LITE MER MED MIN MC HANDLARE EV PRATA MED MEKNIKER LITE HAN HAR TÄVLAT MED R6 HOJAR TIDIGARE SÅ HAN BORDE VET TYCKER MAN :)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
R6 är rödmarkerad på 15500 om jag inte kommer ihåg fel va? När du "varvar mot rött blir det en eldflama ur slip-onen". Tycker du att det är konstigt att vi frågar? Enligt många av oss är rödmarkering utan växel i helt onödig sadism gentemot prylarna.

Men det fanns en anledning till att jag fråga också: När varvstoppen klipper tändningen så blåser soppa bara igenom och brinner upp i röret . Oavsett om det är att betrakta som tokvarvning eller inte....

Att det läcker igenom lite soppa vid höga varv och ska nog inte vara någon fara. När man står och pumpar på gasen så går tändningen fram och tillbaka, trottlarna upp och ner och bensin pyttsas in i ganska stora mängder. Att en del av den inte förbränns utan blåser igenom tror jag är helt normalt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top