När det gäller liknande skador på hydraul cylindrar är det viktigaste att ta bort "grader" som sticker ut och på så sätt skär sönder tätningen. Gissar att om det funkar med 300 bars tryck så funkar det på samma sätt här.
Brukar nyttja en
fin flat fil. Relativt lågt tryck som man låter själv hitta rätt vinkel (platt på stångämnet) med en rörelse fram och åter i ett "X", "kryss" zick-zack över skadan.
Med det låga trycket kommer filen inte att ge några märken på den förkromade plana ytan utan endast arbeta ner material som sticker upp.
Kratern kommer tyvärr att transportera ut olja och för att förhindra det krävs att den fylls upp. Avfetta noga innan så att du får en god vidhäftning av det som används. Keramisk metall har jag använt med gott resultat - förutsatt att man får bort den feta ytan.
Tips: Lägg på mer än du behöver och fila bort överflödet när det härdat klart.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)