Slipon Arrow/Mivv/Yoshimura Vilket??

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
det jag e ute efter e o få bättre ljud.just nu har jag orginal o det e inte mycket o hurra för.Låter som en moppe nästan:p Nån stööre effekt skillnad vet jag att det inte blir.skälvklart så kommer det bli hel kolfiber burk.Nån som vet vad som sägs på besikning me ljudnivå o sånt? tänkte me yoshimura? för det e bestämmt o klart nu dety blir yoshi burk.

Tack för alla svar!

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Nån som har erfarenhet av o beställa via ebay i usa? Föresten har jag bestämmt mig nu. Det blir ett yoshimura:)

jag köpte från ebay usa, ett företag som heter motofaster. Ligger i californien och var väldigt sammarbetsvilliga, skrev ner priset till bara 500kr på fraktsedeln så jag slapp betala så mkt moms och tull :) rekommenderas starkt!

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
jag betalade 318 dollar inklkusive frakt för ett RS3 till min sukka

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
det jag e ute efter e o få bättre ljud.just nu har jag orginal o det e inte mycket o hurra för.Låter som en moppe nästan:p Nån stööre effekt skillnad vet jag att det inte blir.skälvklart så kommer det bli hel kolfiber burk.Nån som vet vad som sägs på besikning me ljudnivå o sånt? tänkte me yoshimura? för det e bestämmt o klart nu dety blir yoshi burk.

Tack för alla svar!

Sedan får du tänka på att en 600 inte gör så värst mycket ljud av sig förrän den får sjunga ut på maxvarv. Är det oväsen du är ute efter skulle du köpt en HD eller liknande.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014

Tack för alla svar!
Jag rekommenderar Mivv, om det är ljudet du är ute efter. Sen att det säkert är billigast gör väl inte saken värre?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
färdigt beställt o betalt nu det blev yoshi.skillnad på ljud blir det ju dock e det inte ett j___a oväsen jag e ute efter vill ha lite mörkare eller ska man säga basigare ljud.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
jag köpte från ebay usa, ett företag som heter motofaster. Ligger i californien och var väldigt sammarbetsvilliga, skrev ner priset till bara 500kr på fraktsedeln så jag slapp betala så mkt moms och tull :) rekommenderas starkt!

Jag har alltså försökt maila den här butiken för att fråga om han kan skriva ner priset eller att han skickar det som en present elle nåt för det har jag me hört att det går.Men tyvärr verkar den här handlaren inte svara överhuvud taget.endå står det att han har 100% nöjda kunder:p undra hur bra det stämmer! sen börja det med att när jag starta mitt konto på ebay för länge sen hade jag en annan adress o när jag jorde köpet så la jag så klart märke till detta efter allt va betalt o klart! försökt maila han om det me men inga svar:p

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
nu ha jag fått hem mitt slipon o gissa om det gick på fort=) första gången för mig jag montera på ett slipon men det va inga svårigheter=) totalt gick kalaset på 3700:- plus tull på 1000:- :p kommer lite bilder mm.

IMG_0985.jpg

IMG_0986.jpg

Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
OM det nu "enbart" är ljudet du är ute efter så ska du satsa på two brothers! Grymt ljud med db killer men personligen tycker jag det låter för högt utan......Du kan höra hur det lät på en av mina tidigare hojar:
Db killern sitter inte i vid det här tillfället ( 10 000rpm på detta klipp, 15 000rpm är maxvarv )

http://www.youtube.com/watch?v=_oHI...xt=C3278a25UDOEgsToPDskJSx1Vzo-OgWp1MamOQrUti

Sen låter det såklart inte lika på alla hojar, men deras burkar är kända för att låta nåt djävulskt.
Kvalitetmässigt och prestanda kan dom inte jämföras med tex yoshi, akra & leo vince :brynad

Charbel:
Såg att du beställt ett Yoshi rör liksom jag, bra val där :tummenupp
Vet sedan tidigare cbr att de kan va lite lurigt att få bakdelen att passa när man väl fått på det nya röret......
Är det något du upplevt? Eller hade du turen att slippa modifera nåt?
Visserligen har jag R&G tail tidy medans du har evotechs.......
Antar du tog bort värmeskyddet med? Förutom vikten & ljudet så är ju just kolfiber kanon oxå för att det inte blir lika varmt som aluminium så det är ju kanon att man kan plocka bort värmeskyddet ( om man nu vill det )

Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej j.jo! Jag valde ett yoshi. För mig va det väldigt enkelt o passningen funka kanon. Endå som va lite krångligt o man fick tänka till lite va väl värme skydds plåten man fick me. Det e ju inte direkt en plåt utan det e nåt slags folie material fast chockare självklart som man fick klippa ut efter mallar som man får med (väldigt lätt att klippa fel om man bara börjar klippa) plus att dom skickar med väldigt snålt. Sen e det ju lite pilligt o få på folien. Det e ju klister på baksidan av den o det gäller o få den på rätt plats me en gång. Men jag fixa ju det o endå första gången för mig.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Folien går att köpa på metervara i sverige och rekommenderas för att täck lite extra.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Okok. Det med folièn är inget jag hört talas om tidigare, märkligt jag inte fick med något sånt till det senaste kolfiber röret jag köpte......Men du är nöjd annars? Personligen tycker jag Yoshi är KANON! =)
Hade gött

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag e grymt nöjd. Ska bli roligt till sommarn o se o höra andra system man springer på:) kompis va här en sväng idag o kika på min. Han beställer hem ett lika dant:)

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Tiger 800XC -13
Jag har alltså försökt maila den här butiken för att fråga om han kan skriva ner priset eller att han skickar det som en present elle nåt för det har jag me hört att det går.Men tyvärr verkar den här handlaren inte svara överhuvud taget.endå står det att han har 100% nöjda kunder:p undra hur bra det stämmer! sen börja det med att när jag starta mitt konto på ebay för länge sen hade jag en annan adress o när jag jorde köpet så la jag så klart märke till detta efter allt va betalt o klart! försökt maila han om det me men inga svar:p

Konstigt. Jag hade mail-kontakt med säljaren igår (lördag kväll) när jag beställde mina yoshi. Han hade inte pipor för sv1000 på sin web-shop men hans leverantör hade ett par kvar som jag köpte.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
förmodligen e vissa lite försiktiga än andra.. och förmodligen jorde han som jag sa o skrev ner priset för det stog inget pris på förpackningen men jag fick endå betala tull 1023:- men undra vad dom baserade det priset på då:p?

Konstigt. Jag hade mail-kontakt med säljaren igår (lördag kväll) när jag beställde mina yoshi. Han hade inte pipor för sv1000 på sin web-shop men hans leverantör hade ett par kvar som jag köpte.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
yepp nu e det så att jag vet att det finns en massa trådar om just pc5 men hitta inte ex det svaret jag är ute efter.. Min fåga är ju då om jag nu satt på ett yoschi slipon och ett kn filter kan detta va skadligt för min motor? mister jag nån efekt på detta då jag har orginal mappning? Jag har inte märkt av något o jag tycker hojen går jämnt i låga varv vid gämn fart. Skulle det va o föredra o sätta på en pc5 samt lämna in för bänkning? Jag kan ju tillägga då att jag har planer på köra min hoj en sesong till o sen byta. Och e det nån som har en uppskattning om vad det går på o bänka hojen o få en bra mappning till just min hoj?

tack på förhand!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...