Slipon/helsystem till ktm 625 -05

MartinMotard

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
KTM 525 SMR -06
Tjena.

Någon som har något bra tipps om vart man kan köpa slipon / bolt on eller kanske helsystem till en 625:a -05?
Gärna med ett bra pris också..!

Tack :tummenupp MVH Trofast

lasseman

HåkaN BråkaN
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 R Factory -07
Jag har beställt ett par Akrapovic pipor från Superbike i GBG samtidigt som jag hämtade hojen, har dock väntat på dom i snart 4 veckor. Riktigt jobbigt :huvet man vill ju ha dom nu :4skrika ...
Fick lägga upp 8,5 stora bananer för kalaset. Hoppas verkligen att dom är värda alla dessa bananer som jag så mödosamt har plockat.
Finns säkert några billigare alternativ men Akra är ju enligt ryktet bra grejor

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Rasorblade skrev:
2253011 Nä! Fick PM av Flipm0de som säger att de nu även har helsystem!! :yoparty

Jag har X-racing slipon från flip-MC och är helnöjd! :tummenupp

Ok, då stämde det alltså inte. Tyckte det var skumt att sidan var kvar. Hur lång leveranstid har han? Klarar inte av min originalpipa!!

javonanka

Hojlös, men det ordnar sig
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
*letar ny motard*
Wesslan skrev:
2252733 Här är det iaf billigt. Hörde dock något om att dom hade lagt ner (????) men vet ej om det stämmer, maila och fråga.

http://www.flip-mc.se/_hoj/660-2.jpg

www.flip-mc.se

Flip hade nice price, men en sak slog mig, många kör på dubbla pipor. Vilket skillnad uppnås i effekt, ljud etcetera jämfört med att använda endast en burk? Var hittar man främre rör med dubbla rör?

Det ser gött ut :hihi

/J

lasseman

HåkaN BråkaN
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 R Factory -07
Ville bara säga att jag fick på mina Akra-pipor idag och har varit ute och testat lite.. Rackarns va gott ljud!! Helnöjd värt pengarna kan jag säga..

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
javonanka skrev:
2254829 Flip hade nice price, men en sak slog mig, många kör på dubbla pipor. Vilket skillnad uppnås i effekt, ljud etcetera jämfört med att använda endast en burk? Var hittar man främre rör med dubbla rör?

Det ser gött ut :hihi

/J

De flesta som kör med dubbla kör ju 05:eek:r där det är så original. Sen finns det dubbla till 04 också men det är inte speciellt vanligt.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
lasseman skrev:
2252703 Jag har beställt ett par Akrapovic pipor från Superbike i GBG samtidigt som jag hämtade hojen, har dock väntat på dom i snart 4 veckor. Riktigt jobbigt :huvet man vill ju ha dom nu :4skrika ...
Fick lägga upp 8,5 stora bananer för kalaset. Hoppas verkligen att dom är värda alla dessa bananer som jag så mödosamt har plockat.

Vänj dig vid väntan,jag väntar fortfarande på grejer som jag beställde av dom förra våren.

Tyvärr är jag inte ensam om detta problem.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
lasseman skrev:
2252703 Jag har beställt ett par Akrapovic pipor från Superbike i GBG samtidigt som jag hämtade hojen, har dock väntat på dom i snart 4 veckor. Riktigt jobbigt :huvet man vill ju ha dom nu :4skrika ...

Acra är inte värt pengarna enl. min mening...finns billigare och minst lika bra!!!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Rasorblade skrev:
2256164 Acra är inte värt pengarna enl. min mening...finns billigare och minst lika bra!!!

exakt, och hur lätt är det att märka skillnad på ett "bra"(dyrt?) och "dåligt"(billigt?) slip-on? Helsystem kanske...slip-on inte en chans.

Funderar själv nu på att ta ut och göra en ny insats i burken istället, ska bara ha tid o göra det :huvet

Moto-XXX

Industrial strength
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Kawasaki KX450F, Yamaha R1
Är det nån som bromsat en KTM625 (eller annan LC4) före och efter montering av slip-on eller helsystem?
Allra intressantast vore förstås siffror på (eventuell) effektökning med de system som Flipmode säljer då de har bäst pris.
Att betala tusenlappar för att det ska låta mer känns lite bortkastat enligt mig.

Det vore även intressant med mer info om de helsystem som Flipmode nu säljer.

/ Andreas

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Moto-XXX skrev:
2256395 Är det nån som bromsat en KTM625 (eller annan LC4) före och efter montering av slip-on eller helsystem?
/ Andreas
Min SXC 625 -03 gav 48hk helt original,ca 53hk med lite sågat i luftburken+slipon "raktigenommodell".58hk med Akrapovic helsystem och mer sågat i luftburken.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Busaberg skrev:
2256876 Min SXC 625 -03 gav 48hk helt original,ca 53hk med lite sågat i luftburken+slipon "raktigenommodell".58hk med Akrapovic helsystem och mer sågat i luftburken.

Mmm undrar vad min ger nu då jag har rensat orig röret + lite sågad luftburk samt rallykam?

Nopp har inte råd att bänka den ännu!

Moto-XXX

Industrial strength
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Kawasaki KX450F, Yamaha R1
motardnisse skrev:
2256986 Mmm undrar vad min ger nu då jag har rensat orig röret + lite sågad luftburk samt rallykam?

Nopp har inte råd att bänka den ännu!

Hur upplever du modifikationernas verkan?
Hur har du moddat ljuddämparen?

Min -04 är än så länge bara "avstrypt", dvs ombestyckad och borttaget lock för luftburken, samt att nåt som liknar EGR-system är borttaget.

Lite mer knuff vore ju skoj men t ex ett avgassystem kostar ju en del.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Moto-XXX skrev:
2257081 Hur upplever du modifikationernas verkan?
Hur har du moddat ljuddämparen?

Min -04 är än så länge bara "avstrypt", dvs ombestyckad och borttaget lock för luftburken, samt att nåt som liknar EGR-system är borttaget.

Lite mer knuff vore ju skoj men t ex ett avgassystem kostar ju en del.

Återkommer med det då det har varit lite turbulent med ungen. Jag har tagit bort den 15cm långa röret som sitter i mynningen och vidare in i dämparen som gör att avgaserna studsar. Det ljudet jag har nu duger gott får mig och kommer inte köpa nåt Akra. Observera att när man har tagit bort röret och kollar vidare in i dämparen så är innerröret rätt grovt från början!! Ska du bara köra slip-on så kan du lika gärna kapa lite av dit rör, spar en liten bit om du vill trä på ett grövre rör inför bes eller nåt men du har väl 2008 på dig??
:D

Rallykam monterad men inte riktigt testad ännu!

Bifogat

• Rallykam monterad!.jpg
    Rallykam monterad!.jpg
    82.9 KB · Visningar: 100

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
motardnisse skrev:
2257164Rallykam monterad men inte riktigt testad ännu!
Du glömmer väl inte att ta bort kattstryparna innan du startar ? :D

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
TomK skrev:
2257195 Du glömmer väl inte att ta bort kattstryparna innan du startar ? :D

Just jäklar, tyckte nåt gick lite trögt i starten! :D

Fick hjälp av min kära vän Brodde med kammen, efter att sett honom byta så såg det ju nästan lätt ut!

smc660

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
SMC 660
Moto-XXX skrev:
2257081 Min -04 är än så länge bara "avstrypt", dvs ombestyckad och borttaget lock för luftburken, samt att nåt som liknar EGR-system är borttaget.

Skal lokket på luftfilterboksen tas bort ved avstrupning? Det er på på min og den ble avstrupt på butikken før jeg fikk den...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024