Slipon till 600 Hornet -98?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Tjena gubbar.

Har precis köpt min första hoj (se titel), och efter ett par rundor tillsammans med kompisarnas hojar har jag till min fasa insett att jag har köpt en japansk symaskin. (Behöver jag tillägga att originaldämparen sitter på? Inte? Bra. :D) Så. Jag har kollat runt efter lämpliga ersättare. Har kollat på Devil, BOS, Micron och GPR Racing(tyskarna som är länkade från bike.se) men har lite svårt att bestämma mig. Titanfinish är att föredra, kolfiber är också ok, vill ha ett elakt ljud ochl helst slippa skruva av burken vid besiktning...

Erfarenheter, tips och åsikter mottages tacksamt!

/H
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Halogen skrev:
Tjena gubbar.

Har precis köpt min första hoj (se titel), och efter ett par rundor tillsammans med kompisarnas hojar har jag till min fasa insett att jag har köpt en japansk symaskin. (Behöver jag tillägga att originaldämparen sitter på? Inte? Bra. :D) Så. Jag har kollat runt efter lämpliga ersättare. Har kollat på Devil, BOS, Micron och GPR Racing(tyskarna som är länkade från bike.se) men har lite svårt att bestämma mig. Titanfinish är att föredra, kolfiber är också ok, vill ha ett elakt ljud ochl helst slippa skruva av burken vid besiktning...

Erfarenheter, tips och åsikter mottages tacksamt!

/H


Har du köpt något ännu? Funderar själv på en GPR i Titan. Fick höra ett pris idag på 3200:-. Helt klart överkomligt. :tummenupp
Akrapovic och Yoshi var mkt dyrare, men frågan är ifall kvalitén är så mkt bättre för körning på väg!?
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
G.P.R i rostfritt på min. Låter fint och hög finish.
 

Bifogat

  • gpr.JPG
    gpr.JPG
    65.8 KB · Visningar: 149

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Hornet_600 skrev:
G.P.R i rostfritt på min. Låter fint och hög finish.

Är det svårt att montera ett slip-on då? Måste man såga av det gamla röret, o sedan fästa med clips eller nåt? Tänker på om man måste svetsa o sånt :(
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
rikard1979 skrev:
Är det svårt att montera ett slip-on då? Måste man såga av det gamla röret, o sedan fästa med clips eller nåt? Tänker på om man måste svetsa o sånt :(

Plättlätt, tog mig 30 minuter högst.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
rikard1979 skrev:
Har du köpt något ännu? Funderar själv på en GPR i Titan. Fick höra ett pris idag på 3200:-. Helt klart överkomligt. :tummenupp
Akrapovic och Yoshi var mkt dyrare, men frågan är ifall kvalitén är så mkt bättre för körning på väg!?

Faktiskt inte, tänkte ta det som vinterprojekt framöver om kassan tillåter. GPR verkar helt klart vara ett av de bättre alternativen. Har även kollat lite på x-racing slipon. De säljs av ett företag som heter Flip MC , finns en reklambanner från dem på förstasidan här på SH. 2550 spänn ska de ha för titan eller kolfiber till horneten, som hittat ju.

Det jag undrar lite över är hur kvaliteten är på dem. Plus att jag inte sett hur de ser ut monterade på en hornet. Men deras titanversion är riktigt snygg annars, funderar på om det inte får bli en sån.. Bild!
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
finns även på www.touring.se
ett Mivv, titan eller carbon för 4248:-
eller ett Viper Alu för 2698:-

Mivv är godkända, db killer finns med, bara att ta bort så låter det lite mer!!
 

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Här oss mig
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Jag hade ett Devil på min och det var grymt ljud, så Devil blir helt klart min röst
 

Terry

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CB1100XX Blackbird
rikard1979 skrev:
Har du köpt något ännu? Funderar själv på en GPR i Titan. Fick höra ett pris idag på 3200:-. Helt klart överkomligt. :tummenupp
Akrapovic och Yoshi var mkt dyrare, men frågan är ifall kvalitén är så mkt bättre för körning på väg!?


Jag bytte min Acrapovic rör själv, svinlätt faktiskt.
Men man var ju duktigt försiktig eftersom hojen var ny så vill man inte repa något :)
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Ja, det blev ett GPR rostfritt tillslut. Monterades idag och ljudet är rent sakt underbart :tummenupp

Monteringen var väldigt enkel och passformen var utmärkt. Däremot var jag tvungen att montera bort kåpan på bakpartiet för att komma åt upphängningen av orginalsystemet. Var dock inga svårigheter.
Nu återstår det bara att köra, så nu väntar jag glatt på finare väder :hihi
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top