Slipon till KTM

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nån som vet om Leo Vincet jag har på min hoj (640 -01) passar 660 -04? Annars är det nog till salu.

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Emmi skrev:
Nån som vet om Leo Vincet jag har på min hoj (640 -01) passar 660 -04? Annars är det nog till salu.

Helsystem eller bara slipon?

Skulle det vara så att du vill avyttra det får du gärna PM'a. Min LC4'a låter som en asmatiker på en höskulle. :)

kungtimpa

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Yamaha XJ 500
Satte på min nya SUPERMOTO dämpare från KTM idag och jag blev riktigt nöjd :). Låter typ lite dovt på tomgång o sen när man drar på så jävlar blir det riktigt gott enstånksljud. Kan verkligen rekomendera den plus att den är relativt billig o bolt on. Iof så har jag inte bestyckat om den än men på tisdag så ska den in för injustering i "rullande landsväg". Nån som vet om det gör mycket att justera in den rätt? Kör ju med orginal inställning nu.

MVH Timpa

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
kungtimpa skrev:
Satte på min nya SUPERMOTO dämpare från KTM idag och jag blev riktigt nöjd :). Låter typ lite dovt på tomgång o sen när man drar på så jävlar blir det riktigt gott enstånksljud. Kan verkligen rekomendera den plus att den är relativt billig o bolt on. Iof så har jag inte bestyckat om den än men på tisdag så ska den in för injustering i "rullande landsväg". Nån som vet om det gör mycket att justera in den rätt? Kör ju med orginal inställning nu.

MVH Timpa

Finns den dämparn till 660 oxå??

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Spider skrev:
Är det inte den som sitter på orginal ?!?!

.
Original heter SXC och ser likadan ut,skillnaden är väl att Supermoto dämparen är av raktigenom modell.

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
kungtimpa skrev:

MVH Timpa

Vad fick du pröjsa för supermoto dämparen? montera min higashi racing dämpare idag,, jämfört med polarens 525 smr så ere ingenting mot min,, :tuttar Ska också bestyka under veckan den kommer gå mkt bättre då..

kungtimpa

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Yamaha XJ 500
Shunon skrev:
Vad fick du pröjsa för supermoto dämparen? montera min higashi racing dämpare idag,, jämfört med polarens 525 smr så ere ingenting mot min,, :tuttar Ska också bestyka under veckan den kommer gå mkt bättre då..

3200:- gick den på....förmodligen bland det billigaste. Vad har din polare för system på 525:an då?

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
kungtimpa skrev:
3200:- gick den på....förmodligen bland det billigaste. Vad har din polare för system på 525:an då?

Han har en orginal 525 smr då sitter väl supermoto dämparen på? Den låter bra men min higashi racing dämpare låter mkt bättre.. fick betala 2800 inkl frakt för den..

Tony Tiger

On The Run
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
VN2000 (KTM 625 SXC/SM -03 såld)
Jag har kört KTM 625 -03 med Doma helsystem i ett år nu och är helnöjd, kompisen har samma hoj men med ett Sebring Hunter slipon. Vi märker ingen större skillnad förutom ljudet och det är ju en smaksak.

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Tony Tiger skrev:
Jag har kört KTM 625 -03 med Doma helsystem i ett år nu och är helnöjd, kompisen har samma hoj men med ett Sebring Hunter slipon. Vi märker ingen större skillnad förutom ljudet och det är ju en smaksak.

Doma låter också bra hade sån på min gamla ktm 660 brutalt ljud :hihi

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
kungtimpa skrev:

MVH Timpa

min polare bänka sin idag... dom fick ut 8 BHP mer än vad den hade från början.. Han har SXC dämpare + öppnad luftburk... sen så koppla han loss nån kontakt till en av strypningarna?!

8 hästar på slangen för 2500 kr är billigt iaf =)

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
flipm0de skrev:

som jag førstått ær leo och sebring rena bluffen. som att sætta smatter band i ekrarna på en cykel. mycket ovæsen utn effekt økning;) modifiera helre om din egen termos eller satsa ett par lappar till. sjælv fixar jag om exakt efter akrapovic med samma mått i inner rør etc. det blir garanterat inte lika bra, fan akra har 200 man på heltid før att fixa men jag tror jag får det till bættre æn sløbring och sløovici iaf. Factory kit samt BMC luft filter så jævlar----------

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
Pappsen skrev:
som jag førstått ær leo och sebring rena bluffen. som att sætta smatter band i ekrarna på en cykel. mycket ovæsen utn effekt økning;) modifiera helre om din egen termos eller satsa ett par lappar till. sjælv fixar jag om exakt efter akrapovic med samma mått i inner rør etc. det blir garanterat inte lika bra, fan akra har 200 man på heltid før att fixa men jag tror jag får det till bættre æn sløbring och sløovici iaf. Factory kit samt BMC luft filter så jævlar----------

Men det är bekvämt o snyggt att köpa fabrikstillverkat :)
Känner mig helnöjd med mitt Sebring..
/M

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
jag har ett LoeVince X3 slip-on till salu. passar till en KTM 640 -00

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...