rike skrev:
Hej. Snabb fråga: Är det någon idé - förutom vikt/ljud - att montera ett slipon på en insprutare?
Jag minns hur man joxade med luft/bränsleblandningen på alla gammelhojar, men det här...?
Jag är helt lost när det gäller insprutning. Vad göra, tänka på osv.
Må väl Mates
En gammal tråd, men det skadar inte med lite info...
För att reda ut begreppen en aning kan jag ge dig lite vägledning (i form av lekman).
Powercommander är alltid att rekommendera till en hoj med insprutning. Dagens hojar har en undermålig teknik och är dessutom begränsade redan från start i och med kraven vid typning av fordon.
Mitt tips till dig är därmed kort och enkelt. Montera Powercommander tillsammans med K&N luftfilter (för att öka luftflödet). Skogen av slip-on rör växer för varje dag som går. MotoSpeed importerar Vance & Hines och Jardine.
RT-One från Jardine är den modell som funkar bäst i dags läget.
Om du skummar igenom vår lista av
återförsäljare alternativt
Dynojet Centers hittar du snabbt den handlare i dina trakter som kan få ordning på problemet.
Om du ska fimpa katten eller ej törs jag inte ge mig in på. Men det mesta talar för en modifiering. Powercommandern är som sagt lösningen till förhållandet mellan luft och bränsle. En runda i bromsbänk och jag övetygad om att du får en hoj som ändrat temprament fullständigt.
Good luck!