Slipon? till Yamaha FZ6S

Jonas35gbg

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Yamaha FZ1S
Hej på er!

Jag har en Yamaha FZ6S -05 som rullat 40 mil, fick kortet igår :) . Jag behöver tips om vad jag skall köpa för att få bättre ljud samt var jag får bästa pris.

Tack på förhand!

/Jonas (en glad nybörjare)

Jonas35gbg

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Yamaha FZ1S
Seriös??

Hej och tack för tipset!

Jag har pratat med Arnold och han verkar seriös. Men han vill att jag skall sätta in pengar innan han beställer. Är han seriös?

MVH Jonas

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Jonas35gbg skrev:
2231351 Hej och tack för tipset!

Jag har pratat med Arnold och han verkar seriös. Men han vill att jag skall sätta in pengar innan han beställer. Är han seriös?

MVH Jonas

Kompisen hade då inga problem, så jag måste väll säga att han helt klart verkar seriös.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
LILAB skrev:
2226124 kompisen satte ett sådant här, riktigt härligt ljud och helt rätt i pengar.

http://www.blocket.se/vi/7853027.htm?ca=1_9_s

Köp, FZ6s n låter som en moppe orginal med dessa piper får du skönsång.
Hade själv en Fazer -04 innan jag köpte Trajan, så jag har ett kåpglas över Puig race, mörktonat aldrig monterat, du kan få det billigt, så blir du även av med touringlooken på kåpan.
Skicka pm.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
StephanD skrev:
2391036 Köp, FZ6s n låter som en moppe orginal med dessa piper får du skönsång.
Hade själv en Fazer -04 innan jag köpte Trajan, så jag har ett kåpglas över Puig race, mörktonat aldrig monterat, du kan få det billigt, så blir du även av med touringlooken på kåpan.
Skicka pm.

U have pm.

FazArni

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-S
Hej

Alltid trevligt att se att man har fått lite positivt feedback från folk som har handlat hos mig :tummenupp

Kanske värt att nämna att jag fortfarande håller på importerar själv slipon till FZ6 samt andra hojar också för den delen till avsevärt billigare priser än i svensk handel.
Förra året var det ont om cash så vissa som köpte fick lägga in en mindre insättning på mitt konto, men det är helt andra tider nu, du betalar när du får sliponet.

Det finns fortfarande FZ6 ägare där ute som vill ge sin hoj ett bättre ljud :yoparty

metrozlut

försiktigt positiv
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08, Neon Blue
Hej

Alltid trevligt att se att man har fått lite positivt feedback från folk som har handlat hos mig :tummenupp

Kanske värt att nämna att jag fortfarande håller på importerar själv slipon till FZ6 samt andra hojar också för den delen till avsevärt billigare priser än i svensk handel.
Förra året var det ont om cash så vissa som köpte fick lägga in en mindre insättning på mitt konto, men det är helt andra tider nu, du betalar när du får sliponet.

Det finns fortfarande FZ6 ägare där ute som vill ge sin hoj ett bättre ljud :yoparty

Japp, det gör det! :) Har jag tur så är det inte ett paket fullt med tegelstenar... :gnissla Haha. Väntar med spänning på leveransen som förhoppningsvis kommer i morgon. Eslöv postkontor är grymma, det tog dem 23 timmar att flytta paketet från Företagsavdelningen till Hempaketavdelningen :va

Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Intressant. Ja alltså inte slipon men om du kanske får för dig att
ta hem andra prylar till FZ6 också.
Just nu håller jag på att kollar fotpinns satser och handtag.
Har hittat en del men dom är svindyra redan i 'hemlandet'
Rizoma är ju snygga men ack så dyra.

FazArni

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-S
Tyvärr om man kommer efter kl. 16:00 så tar det en extra dag att få iväg paketet :tummenner
Jag lovar inga tegelstenar i paketet utan bara sköntljudande slipon :rock

Ja har haft tankar på att börja importera lite mer tillbehör till FZ6 då det finns en hell del därute, frågan är bara om det finns intresse?
Som du säger Druid, det finns sköna prylar men som tyvärr kostar för mycket redan vid originalförsäljaren.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Fattar egentligen inte varför dom är så dyra. Hänger på både amerikanskt,fransk och italiensk fazer forum och priserna är nästan alltid höga. Det kan ju inte bero på det är en liten serie eftersom hojen är väldigt poppis utomlands. Börjar misstänka att våran svenska krona
helt enkelt är kass :/

Har faktiskt haft allvarliga funderingar på att starta upp en fz6 tråd här på forumet bara för
att försöka samla ihop oss & alla tips. Ni vet väl föresten om att hojen ska in på byte
av tps så fort Yamaha får ut breven?

metrozlut

försiktigt positiv
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08, Neon Blue
FazArni, paketet har anlänt. Ska bara sluta jobbet först så att jag kan hämta ut det :)

Montering får ske i ikväll!

Druid, byte av tps?

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ja.
Trottle Position Sensor
Dom är felaktiga på 04-05 (vet inte hur det är med 06 & 07).
Yamaha har bytt i massor i USA, England, Italien, Australien samt Finland
nu har tydligen turen kommit till Sverige.

Märks som att cykeln plötsligt kan hacka och dö, dålig tomgång samt väldigt
svajande tomgång.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Ja.
Trottle Position Sensor
Dom är felaktiga på 04-05 (vet inte hur det är med 06 & 07).
Yamaha har bytt i massor i USA, England, Italien, Australien samt Finland
nu har tydligen turen kommit till Sverige.

Märks som att cykeln plötsligt kan hacka och dö, dålig tomgång samt väldigt
svajande tomgång.

Jag har en 05´a och har inte märkt av något hackande eller svajande tomgång. Är det något som bara kan komma närsomhelst eller märker man det tidigt ?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag har en 05´a och har inte märkt av något hackande eller svajande tomgång. Är det något som bara kan komma närsomhelst eller märker man det tidigt ?

Det är ett rent konstruktionsfel och gäller fler modeller, bla r1 och XVS 650/1300/1600. Yamaha byter det kostnadsfritt.

I somras var jag inne på Stockholms MC-varuhus och de hade 150 hojar bokade för TPS´n...så nog finns problemet även i Sverig.

Hade Devil Magnum i kolfiber på min -04, lät underbart. Dock är Devil rätt dyra, tror jag betalade 7000 kr.

Leo Vince är något billigare men av bra kvalitet och sjunger fint. Tror de säljs via www.s-racing.se

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...