Värst va alla försvarar försäkringsbolagen i denna tråd. Ts vill inte bli stulen på pengar. Medans ni andra passerat 40 och kör något som inte ger er värk i ryggen efter en solig 20 min tur. Ni verkar trivas med att ha en förmyndare som säger vad ni får och ej får göra. Ts vill köra en hoj som sitter varmt om hjärtat istället för en Er-500.
Medans försäkringsbolagen vill suga honom torr. En ny R hoj kostar över 50tkr i försäkring medans en tuouno el speed triple kostar under 10tkr för de flesta hur går denna kalkyl ihop?
Lagkravet är ett fordon ska ha en giltig försäkring. Ställer du av fordonet har du rätt att häva försäkringen.
Tror knappast ni blivit glada om favorit ölen på systemet höjdes till 1000kr burken. Fast ni skulle nog klara er på en slots guld för en tia ???????????? för att ni gillar bolaget
Jag tror att de flesta fattar att försäkringsbolagen inte är några välgörenhetsinrättningar som skall ge tjugoårige krasch-Berra låg försäkringspremie på hans nyköpta RRR-hoj bara för att vara snäll.
Problemet är att dessa hojar åsamkar bolagen extremt höga kostnader och därför drabbas de av höga premier. Premierna motsvarar kostnadsläget. När krasch-Berra och hans polare skaffar en snabb hoj så säger statistiken att det är 50/50 chans att han klotar första säsongen. Hojen skrot, vad värre är att invaliditetsersättning för en skadad 20-åring är en 45-årig historia med många sköna miljoner att betala ut medan en skadad 50-åring får ersättning i 15 år. Plus att 50-åringen har mycket mindre risk att förolyckas.
Föräkringskollektivet, dvs alla vi andra som kör hoj, är inte heller så sugna på att sponsra krasch-Berras brist på omdöme, rutin och kunskap.
Vill man köra RRRRRRRR-hoj, börja kör bana med de villkor och kostnader som gäller där. Roligare, kanske billigare i längden men ffa säkrare och mer utvecklande.
Buy quality, cry once