Slippa kontrollmärke?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ingen aning, men det borde gälla även för MC. Beslutet är inget annat än en besparingsåtgärd från myndigheternas sida.

Samtidigt kan man fundera över om människors moral kommer att få sig en törn från och med årsskiftet. Chansen att åka dit för obetald skatt var rätt liten redan innan och kommer inte att bli större med de regler som kommer efter årsskiftet.

Hudik

Guest
Som det står:

Från och med årsskiftet slipper alla fordonsägare pysslet med att fästa ett kontrollmärke på den smutsiga registreringsskylten

Då finns det ju ett bättre ställe att sätta reflexen :tummenupp

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
undra om det då kommer bli godkänt då med mindre skyltar?

MÅSTE man ha den där blåa eu-flaggan med "s" taggen på? annars minskar ju skylten avsevärt! mumma! :tummenupp

Hudik

Guest
undra om det då kommer bli godkänt då med mindre skyltar?

MÅSTE man ha den där blåa eu-flaggan med "s" taggen på? annars minskar ju skylten avsevärt! mumma! :tummenupp

Du kan ju beställa en skylt utan EU loggan, det är ju inga problem men jag tror inte att transportsyrelsen äntrar storleksbestämmelserna på skyltarna.

Jag loggade in och så här ser det ut.... och jag loggade in på min hoj.

Bifogat

• EU.jpg
    EU.jpg
    40.6 KB · Visningar: 452
Last edited:

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Enda gången man egentligen "behöver" S-loggan är när man kör utomlands.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Som det står:

Från och med årsskiftet slipper alla fordonsägare pysslet med att fästa ett kontrollmärke på den smutsiga registreringsskylten

Då finns det ju ett bättre ställe att sätta reflexen :tummenupp

man kan sätta en reflex på skylten trots skattemärket... om du nu måste ha en. Det hade jag på min förra

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
men måste ju gå kapa bort extrabiten som blir över då där eu loggan suttit o skattemärket?

då minskar man ju iafl minst 5 cm på bredden!??!

När träder detta i kraft att man slipper klisterlappen? :yoparty

Hudik

Guest
men måste ju gå kapa bort extrabiten som blir över då där eu loggan suttit o skattemärket?

då minskar man ju iafl minst 5 cm på bredden!??!

När träder detta i kraft att man slipper klisterlappen? :yoparty

Där sitter ju chassinummret.....

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Varför kör man frivilligt runt med en nrplåtshållare med eu-logga på? (tänker på bil framför allt)
Frågan är som sagt om man kan beställa en kortare bakplåt som endast rymmer regnr & inget mer? Stilrent & snyggt!:tummenupp

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Varför kör man frivilligt runt med en nrplåtshållare med eu-logga på? (tänker på bil framför allt)
Frågan är som sagt om man kan beställa en kortare bakplåt som endast rymmer regnr & inget mer? Stilrent & snyggt!:tummenupp

Skulle tänka mig att de flesta köper ett fordon med skylten på och inte ägnar den en enda extra tanke, S-märkt eller ej... :)

Undantaget är väl sporthojsåkare då som har ett brinnande tvång att ändra, mecka bort, flytta, vända, vinkla, bocka, olla, etc etc sina regplåtar... :tungan

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Bara för att vara motsträvig så ska jag faan klistra dit ett eget kontrollmärke :yoparty

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Given plats att montera reflexen på så länge för att slippa onödiga utstickande fula fyrkanter på hojen.
Annars kan man ju hoppas att de investerar några av de 70 miljonerna de sparar på att slopa detta, på en ny stansmaskin eller två så man kan få en lite mindre skylt.
-Hej det här är min regskylt. Där nere i hörnet står mitt regnummer. Resten av den här felvända spoilern är ett minnesmärke över något som hittades på på 70-talet. Fin va?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!