Finns det tankskydd för tanksidorna?
/Thelinski
Jag köpte genomskinlig skyddsfilm av en reklamfirma och klippte ut för att få det att passa, kan säkerligen se bättre ut men det skyddar.
Jag använder ovanstående. Fungerar riktigt bra, syns nästan inte och sitter fast ordentligt (jag brukar oftast ha dom på hela säsongen utan att ta bort dom). Dock så är de löjligt dyra med tanke på vad det faktiskt är, några bitar plastfilm... Men det funkar
Jag använder ovanstående. Fungerar riktigt bra, syns nästan inte och sitter fast ordentligt (jag brukar oftast ha dom på hela säsongen utan att ta bort dom). Dock så är de löjligt dyra med tanke på vad det faktiskt är, några bitar plastfilm... Men det funkar
Kan själv rekommendera de skydden som finns på www.bikersneed.se , skaffade ett helt ark och klippte till egna.
Gå in på hemsidan, Styling och Tankpads.
Klockrent!
Själv beställde jag faktiskt från den där tankslapper, förväntar mig plasten när som. Det verkar lite halvkrångligt att "installera", något om en alkohollösning som ska sprejas osv. Kan skriva några rader när det är klart.
/Thelinski
...Sen behöver du en gummiskrapa för att skrapa bort luftbubblorna under plasten. På vissa ställen kan man behöva en hårfön också för att värma plasten lite så den blir mer flexibel.
"Tankslapper", den fäster utan lim och sitter tills du drar bort den, går att återanvända om och om. Egentligen kan man väl klippa till sådana själv om man har rätt typ av tunn och följsam men slitstark plastfilm.Vilken av de två filmerna använder du? 3M eller "Tankslapper"?
"Tankslapper", den fäster utan lim och sitter tills du drar bort den, går att återanvända om och om. Egentligen kan man väl klippa till sådana själv om man har rätt typ av tunn och följsam men slitstark plastfilm.
Minns inte, men jag har för mig att det tog 4-6 timmar från beställning tills dess att en kurir från USA plingade på min dörr, så du blir nog inte besviken!Vad fick ni för lev.tid på slappern? Jag beställde idag. Kommer det inte imorgon blir jag grymt besvicken.
Minns inte, men jag har för mig att det tog 4-6 timmar från beställning tills dess att en kurir från USA plingade på min dörr, så du blir nog inte besviken!
Jag sumpade för övrigt min ena tankslapper när jag tvättade hojen förra helgen och kunde inte hitta den, så jag måste också beställa. Förargligt
Edit, förresten, tack för att du niar mig, men jag är helt för du-reformen så du får dua mig i fortsättningen
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|