Upptäckte under en långtur förra helgen att det började bli svårt att få i växlarna, särskilt vid låg fart, till slut blev det nästan omöjligt att få i neutralen. Förträngde problemet i en vecka men nu när det är varmt igen är det lite surt med en icke fungerande hoj.
Hojen driver lite framåt när jag drar in kopplingen max och det är i stort sett omöjligt att växla stillastående eller få i neutralen.
Har sökt lite på forumet här och listat ut att kopplingen på Speed triplen kan slitas av fel typ av olja (!?), jag har använt Motul och det verkar inte vara den som ställt till det.
Nu till frågan:
Hur allvarligt fel tror ni det är på kopplingen och hur mycket kostar det normalt att (om vi tänker i värsta fall) byta koppling, inkl arbete, på en verkstad. (Jag ska ringa och fråga men det är söndag idag).
Jag är inte helt opraktisk men har inte meckat hoj förut (detta är första säsongen) och så har jag ingen bra plats att vara heller. Eller skulle ni säga att det är något man (=nybörjare) kan fixa själv med hojen på sidstödet på gatan?
Hojen driver lite framåt när jag drar in kopplingen max och det är i stort sett omöjligt att växla stillastående eller få i neutralen.
Har sökt lite på forumet här och listat ut att kopplingen på Speed triplen kan slitas av fel typ av olja (!?), jag har använt Motul och det verkar inte vara den som ställt till det.
Nu till frågan:
Hur allvarligt fel tror ni det är på kopplingen och hur mycket kostar det normalt att (om vi tänker i värsta fall) byta koppling, inkl arbete, på en verkstad. (Jag ska ringa och fråga men det är söndag idag).
Jag är inte helt opraktisk men har inte meckat hoj förut (detta är första säsongen) och så har jag ingen bra plats att vara heller. Eller skulle ni säga att det är något man (=nybörjare) kan fixa själv med hojen på sidstödet på gatan?