Slirande koppling kall motor R1

Fjompen

Finndubb på 500:an :)
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
CR500 -98 YZf 450-04 XT600-88
Kopplingen slirar i början när jag drar ut och åker. Tar ca nån mil innan man kan gasa utan slir. Jag varmkör den innan. Vad kan vara fel? :confused: Olja bytt med ca 500 mil mellanrum. Tommy

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
har samma problem, kopplingen är slut för dig med. Jag måste värma upp min ordentiligt sen tar kopplingen bra.
Dax att byta kopplingen mao, jag tänkte göra det näta sommar, det verkar vara ett lätt jobb, enl uppgift kostar kopplingen 1800 spänn.

Jag bor några mil från dig bara, vilken färgsättning har du på din R1?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Det är kopplingen, har själv haft samma problem och sen åtgärdat.
Med största sannolikhet så är det inte bara lamellerna utan ni måste även byta mellanskivorna.
Jag förmodar att ni båda gillar att åka på bakhjul och gärna slira upp den på tvåan eller kanske trean och då är detta resultatet :squid

Byta lameller tar ca 10 min, går skitfort och är enkelt :banana
Ta isär paketet, kolla färgen på mellanskivorna !! Lägg ihop mellanskivorna och håll upp dem mot ljuset, blir det ljus mellan skivorna så är det riktigt FETT slagna av värme !

:stop Köp orginal-sats Yamaha, jag har testat lite olika fabrikat och alla har varit skit jämnfört med orginalsatsen, oavsett Heavy Dutty o RACE RACE m.m. som det står på många paket .

/Nitrous

Fjompen

Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ok. Bara att byta. Klart man åker på slangen. Det är väl det ettan står för, ett hjul i backen skoj skoj. :) Tack för snabba svar. Bara att beställa ny sats då. Silwer. Den är blå. Jag åker med en blå shoei hjälm och Svart gråa goretex kläder. Var håller du hus då?

freddeR1

Drive it like U stole it!
Gick med
1 Aug 2003
Hoj
HONDA 954RR
hade samma problem på min 929RR förra året,o då hade dom hällt i nån piss olja på servicen.. :mad: Golden spectro elr nåt skit hette den,fick ny olja QS sen funkade de perfekt! även me mkt bakhujs åk..

Fjompen

Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Jag tror jag åkte på samma olja som du ett tag. Kanske va det som tog kål på min också. Jodå, det har blivit lite åka nu på hösten. Det va lite kallt att åka bara. Hann med 1100 mil i år. Jag har sett en blå åka mot Östhammar ett par ggr. Med ljust skinnställ. Är det du? Du får höra av dig när det blir dags att åka igen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024