luka:
jag tömmde först oljan sen
tog ja bara bort bulltarna och tog loss kåpan.
sen om du har tryckluft så får du upp mutern lätt som sitter i mitten. du ser den direkt, tror det var 21:ans hyllsa.
jag hade inte det så tog 2 skruvmejslar och pilla ut alla lameller, petit! men försiktit utan hetts , så funkar det
mina lameller var så dåliga att det inte var några refflor alls, så dem var sluuut.(vet inte vad det ska vara för mått på dem)
sen var det ganska svart/klummpig olja på och lamellerna. dem har alltås brännts för lammelerna slirat så mycket.
köp nya fjädrar sammtidigt!
lycka till.
En fråga, vad menar du med pilla ut lamellerna om man inte har tryckluft? Antar du menar att man tar bort muttern med luftdriven muttermaskin, har jag... Men måste man inte ta bort den eller? Kan man "pilla" ut lamellerna utan att ta bort muttern??
Luka
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |