Dr.EVIL
Ny medlem
Ni som har TL 1000R har någon upplevt att kopplingen liksom slirar? Jag har nya lameller (eftersom jag trodde att det var problemet) som har gått 30 mil.
Problemet artar sig när man vrider ordentligt på gasen kring 4000 rpm på alla växlar. Varvräknaren sticker iväg upp och man hör att kopplingen slirar, om man då håller kvar gasen så "slirar den fast" (det klonkar och hugger fast och varvräknaren trillar ner till rimliga varv) efter nån sekund 1-3s ca.
VAD i h-vete kan det vara för fel. Koplingen är hydralisk så den går inte att ställa in... tror jag. Vid motorbroms så skall kopplingen slira bort 30% av kraften för att inte låsa bakdäcket. Det känns som om denna slirning fungerar vid accelaration istället (bak och fram) vilket torde vara omöjligt.
HJÄLP NÅGON (det är som att köra moped )
Problemet artar sig när man vrider ordentligt på gasen kring 4000 rpm på alla växlar. Varvräknaren sticker iväg upp och man hör att kopplingen slirar, om man då håller kvar gasen så "slirar den fast" (det klonkar och hugger fast och varvräknaren trillar ner till rimliga varv) efter nån sekund 1-3s ca.
VAD i h-vete kan det vara för fel. Koplingen är hydralisk så den går inte att ställa in... tror jag. Vid motorbroms så skall kopplingen slira bort 30% av kraften för att inte låsa bakdäcket. Det känns som om denna slirning fungerar vid accelaration istället (bak och fram) vilket torde vara omöjligt.
HJÄLP NÅGON (det är som att köra moped )