Nu är jag som sagt en glad hobby meck, så jag behöver lite hjälp,
tidigare denna månad så började kopplingen slira på högre varvtal så som 12ooo rpm och uppåt.
idag första gången jag skulle testa nya kopplingen ordentligt så hade jag nästan samma betende som med gammla koppligen, vilken hade en trasig lamell.
skillnaden är att slirandet är inte konstant, utan de kommer å rycker lite men det slirar på högre varv.
bara för att prova vid ett rödljus så drog jag 1an ut och kände inget slir alls. dock när jag la i 2an så började slira på högre varv igen.
vad är felet?
jag har bytt lameller, dock inte skivorna som ligger mellan lammellerna,
jag kör på Castrol GPS 10-50w olja som jag alltid har gjort.
nytt oljefilter, ny packning till kopplings kåpan å hela kittet.
info skall tilläggas att jag har fått spänna kopplings vajern rätt mycket.
mer info skall tilläggas mitt bakdäck är slut å är redo för att bytas mot de nya som ligger i garaget.
hoppas jag fått med all info.
cykeln är en R6a av 2001 års modell.
tidigare denna månad så började kopplingen slira på högre varvtal så som 12ooo rpm och uppåt.
idag första gången jag skulle testa nya kopplingen ordentligt så hade jag nästan samma betende som med gammla koppligen, vilken hade en trasig lamell.
skillnaden är att slirandet är inte konstant, utan de kommer å rycker lite men det slirar på högre varv.
bara för att prova vid ett rödljus så drog jag 1an ut och kände inget slir alls. dock när jag la i 2an så började slira på högre varv igen.
vad är felet?
jag har bytt lameller, dock inte skivorna som ligger mellan lammellerna,
jag kör på Castrol GPS 10-50w olja som jag alltid har gjort.
nytt oljefilter, ny packning till kopplings kåpan å hela kittet.
info skall tilläggas att jag har fått spänna kopplings vajern rätt mycket.
mer info skall tilläggas mitt bakdäck är slut å är redo för att bytas mot de nya som ligger i garaget.
hoppas jag fått med all info.
cykeln är en R6a av 2001 års modell.