Hej, är inte så kunnig som jag vill vara men man lär sig... frågan är ju nu,
har en KTM 525/540 EXC, kör i 15/40 olja då förra ägaren körde med detta.. problemet är att när jag kört någon mil, konstant fart kring 110km/h så märker jag att kopplingen slirar mer än vanligt.. dvs ifall jag är stillastående så brukar den lätt gå upp på bakhjulet utan mycket slir.. men nu när jag kört ett tag och hela cykeln är mer varm så går det inte.. den slirar tills jag kommer upp i hög hastighet.
Kör jag med fel olja? vanligt på dessa hojjar?
Förra ägaren hade köpt nya SM däck och bakdäcket är så brett att kedjan tar i.. han sa att det är vanligt på dessa hojjar och sa att jag bara ska låta kedjan nöta ned däcket.. nu efter 1 månad och ca 40mil så har jag nött ned såpass mycket så jag nästan tror det är pyspunka på skiten..
min fråga är, kan man flytta ut bak och framdrev någon millimeter så kedjan EJ tar i? eller måste jag beställa nytt smalare bakdäck?
ventiljustering kommer jag nog komma till senare.. fanns många andra trådar om det ändå, tackar för svar
har en KTM 525/540 EXC, kör i 15/40 olja då förra ägaren körde med detta.. problemet är att när jag kört någon mil, konstant fart kring 110km/h så märker jag att kopplingen slirar mer än vanligt.. dvs ifall jag är stillastående så brukar den lätt gå upp på bakhjulet utan mycket slir.. men nu när jag kört ett tag och hela cykeln är mer varm så går det inte.. den slirar tills jag kommer upp i hög hastighet.
Kör jag med fel olja? vanligt på dessa hojjar?
Förra ägaren hade köpt nya SM däck och bakdäcket är så brett att kedjan tar i.. han sa att det är vanligt på dessa hojjar och sa att jag bara ska låta kedjan nöta ned däcket.. nu efter 1 månad och ca 40mil så har jag nött ned såpass mycket så jag nästan tror det är pyspunka på skiten..
min fråga är, kan man flytta ut bak och framdrev någon millimeter så kedjan EJ tar i? eller måste jag beställa nytt smalare bakdäck?
ventiljustering kommer jag nog komma till senare.. fanns många andra trådar om det ändå, tackar för svar