Michelin brukar ha en extrakant som de anser ska flexa och på så vis skapa tryck mot marken (ge grepp) vid fullt nedlägg och den ställer ofta till problem, både i svingen och mot kedjan. Dock inte lika stora som du har för det ser nästan ut som du skiftat distanserna eller ekrat snett. Jag har dock tvingats skära ned den med mattkniv vid ett tillfälle då det inte räckte att addera en länk och flytta bak hjulet. Jag skulle rekomendera att du mäter hur mycket du kan flytta tillbaka hjulet. En länk på kedjan flyttar hjulet 16mm och en kugg flyttar 4mm. Ofta finns flera kombinationer med i princip samma utväxling, t ex 15/43 eller 14/41. Skulle du byta mellan dessa drevkombinationer flyttar du hjulet 12mm bakåt med samma kedja. Pumpa däcket och ställ det i vatten så ser du var det läcker.
Rekluse är en automatkoppling medan slirkoppling (anti hopping) är något helt annat. Det är snarare vad Saab kallade för frihjul.
ska ta lös skiten under morgondagen och se,
både fälg och hjul rullar rakt. är exakt samma spel mellan hjul och sving på vardera sida.
Så ifall jag flyttar bak hjulet med en till länk så blir det mer spel mellan hjul och kedja? är nog jag som är dum, men förstår inte hur det ändrar spelet mellan just kedja och däck..
är då Rekluse på denna, av infon jag fått från förra ägaren. slirar sig fram på höga växlar som en moped..