Slirrande koppling TL1000

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arbrå, byn som vägverket glömde
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Har en slirrande koppling på en TL, där lamellerna är byt...
Vet inte vad han åker på för olja men ska få han att byta..
Har kollat lite efter hårdare fjädrar men hittar inga..
Är det nå´n som har haft samma bekymmer å hur löste det sig???

Mvh Mathias
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Min slirade lite, fick nya (hårdare) fjädrar på garantin inga probs efter det!


Måste bara fråga, har du nån verkstadshandbok till XS 500?? Har letat jävulen ur mig efter en sån på nätet! Och jaaaa jag vet att det finns typ på Lafri bookshop men den dom hade var på b*g-franska o jag varken kan eller vill kunna franska! Har bara hittat nåra sprängskisser bla annat!

PM:a mig omdu har nått till XSén...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
MaPe skrev:
Har en slirrande koppling på en TL, där lamellerna är byt...
Vet inte vad han åker på för olja men ska få han att byta..
Har kollat lite efter hårdare fjädrar men hittar inga..
Är det nå´n som har haft samma bekymmer å hur löste det sig???

Mvh Mathias

TL1000-kopplingen är i det närmaste identisk med GSF1200'an. Alldeles för vek. Barnett-fjädrar fixar det, men byt gärna oljan till någon bättre mineral-olja, typ Castrol GP20W50. Den där lilla kopplingen gillar inte syntetoljor.
 

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arbrå, byn som vägverket glömde
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Ok, tackar för svaren... Blir att rekomendera Barnett fjädrar...
Vem är återförsäljare på dom Anders???
Jag säljer ju Motul å då borde väl 5100 räcka, eller???


Oden
Snackade med dom i USA härom dan men glömde boken till XSen.. Får slå dom en signal igen så for dom skicka över den..


Mathias
 

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arbrå, byn som vägverket glömde
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
oscar skrev:
Jag shimsade min 2mm och det funkade klockrent! :tummenupp


Ok, vad shimsade du med???
skickade hem han med lite brickor igår så skulle han prova men det var svårt att hitta brickor i rätt storlek...
Eller var det på R1 du gjorde det... dom ser ju lite anorlunda ut..

Mathias
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
MaPe skrev:
Ok, vad shimsade du med???
skickade hem han med lite brickor igår så skulle han prova men det var svårt att hitta brickor i rätt storlek...
Eller var det på R1 du gjorde det... dom ser ju lite anorlunda ut..

Mathias

Nej det var på en TLS-97! Jag mätte upp ytter- och innerdiameter och sen åkte jag och handlade brickor! De hade inte några där båda måtten stämde, men det räckte med att ytterdiametern passade så kunde man fixa det andra själv!
 

Eva

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -07
Byt till nya fjädrar, chimsa dom 2mm och kör EJ på helsyntetolja.
Det gör susen. :tummenupp
Har kört 3500 mil TLs, och haft alla möjliga slir med kopplingen, allt från att den hugger vid 8000 rpm till utslitna lameller. Oljan är viktig, samt att fjädrarna är fräsha. Hårdare fjädrar är också ett sätt men lite svåra att få tag på. Sen blir handtaget förbaskat trögt...

Ops, skrev i fel användare.....Mell
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top