Zee skrev:2437928Kan man inte få lite seriösare svar? Det handlar ju om ett par veckors säsong kvar..
Vi tar oss ur sandlådan nu va?
varför äventyra ditt och andras liv för 2k BYT ELLER parkera
Zee skrev:2437928Kan man inte få lite seriösare svar? Det handlar ju om ett par veckors säsong kvar..
Vi tar oss ur sandlådan nu va?
freestyle skrev:2439273hur långt går en motor utan olja?
min gyllene regel är att däck bromsar och vindrutetorkare på en bil eller mc de snålar man inte på. de är ens bästa livförsäkring.
och man köper inte den sämsta oljan som finns för de lönar sig aldrig i längden...
man kan förebygga mycket genom att inte vara dumsnål.
Zee skrev:2438176Nej, mitt mönster har knappt/preciiiis tagit slut på mitten av profilen. Det är därför jag frågar. Så jag kan leta däck en vecka eller två..
Tips på vart man handlar bra billiga däck i Malmö/Lund förresten? Beggade rejs-55/180:sar går ocksåp bra.
Har bara hört dåligt om Avon, så jag hade inte satsat på det. Trots det billiga priset.Zee skrev:2443681Ingen som vet?
Vad ska man betala för beggade bak-rejsdäck i depån?
Funderar på att ragga däck på Knutstorp på söndag, men rejsputtarna i Viedec lär väl köra på slicks va?
Kör man med vanliga gatdäck i Superstock 600? Ska de köra på Söndag?
hållundan skrev:2443690Har bara hört dåligt om Avon, så jag hade inte satsat på det. Trots det billiga priset.
hållundan skrev:2443690Är _RÄTT_ säker på att det körs med mönstrade däck på Viedec, därav det stora utbudet. Du kan säkert få ett set för 1000-1500 spänn beroende på skick. TJÖP!
Zee skrev:2443681Ingen som vet?
Vad ska man betala för beggade bak-rejsdäck i depån?
Funderar på att ragga däck på Knutstorp på söndag, men rejsputtarna i Viedec lär väl köra på slicks va?
Kör man med vanliga gatdäck i Superstock 600? Ska de köra på Söndag?
Har aldrig kört på BT, eller Bridgestone öht, så det vet jag inget om.Zee skrev:2443750Ringde till Bröderna Hörberg och pruttad med Per där (#88). Han tyckte det var en dålig ide att köra med 180-sula bak. Försämrade egenskaper och mer slitage.
Han hade dock ett Bridgestone BT10 hemma i 160. 1600 för däcket + 250 för bytet och balansering. Det skulle vara hårdare på mitten av profilen, men mjukare på kanterna. Tål bankörning, men funkar i trafik med.
Någon som har erfarenheter? Hut länge håller BT10?
/von Virrat
hållundan skrev:2443755
Jag och många med mig, bland annat "corben dallas" förespråkar ivf 180 på gammelkwaksexa.
Jag hade alltså tjöpt bankört, vilket jag poängterat ett gäng gånger!
Det är inga bakelitdäck som tillverkas nuförtiden. Du kan garanterat med gott samvete slänga på ett däck nu, låta hojen stå över vintern och köra till våren igen - utan att däcket är hårt och torrt.hass skrev:Hellre färsk gummi nästa vår än 6 mån gammal torr hård sån...
Freddola skrev:2443899Kör på du tills corden syns.
Sen när den börja krypa fram är det läga att byta.
Var dock försiktig i regn då det släpper lätt.
Fast har man kört 1600 mil å korden inte syns, så kan man likaväl fortsätta tills man får punktering, då tempot inte lär varit spec högthållundan skrev:2438188Du kan köra tills det att korden börjar synas. Men visst, risken för däckhaveri ökar ju i takt med slitaget...
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |