slitna bromsbelägg

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
kikade närmare på bromsbeläggen på hojen idag och de såg inte ut att ha mycket kvar. kanske 2mm kvar om inte lite mindre.
så min fråga är då jag inte är så insatt i motorcyklar och köpt denna nyligen ska jag köpa nå speciella belägg som ni kan rekomendera, och vart kan jag hköpa/beställa dessa från?
det är till en zx9r -96:a som jag söker bromsbelägg till :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Mitt tråkiga svar: köp original.

Särskilt om det redan sitter original skivor och belägg på den och det fungerar bra.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
tycker det låter bra, känner du till nån bra kawa återförsäljare? vill helst beställa från nätet, annars butik inom sthlm området är också välkommet.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nej, det behöver inte absolut vara original. Men för nästan alla gathojar (som körs på gata) är originalbelägg det bästa alternativet med avseende på bromseffekt, livslängd, skivslitage etc.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Okej då blir det en sväng förbi mc-varuhuset. nån som har en aning vad det kan gå på att köpa alla bromsbelägg runtom?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Räkna med ca 1000 - 1400 för alla tre paren.
www.touring.se tar 1148 för alla SBS till ZX9R
enligt deras rekomendationstabell
FRAM 63-686HS1 428:- * 2
BAK 63-687LS 284:-

Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Tycker Carbon Lorrain fungerar mycket bra samt håller längre än original.
Dessutom är dom ganska billiga.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
ringde mc varuhuset idag. men tyvärr han jag inte dit på grund av jobbet. de skulle ha 700kr för fram och 400kr för bak bromsbeläggen.
Nya tändstift kollade jag också ändå när jag var på gång, och det skulle de ha 400kr för 4st om jag inte minns fel.
Fick vänta länge i telefon kön och då var jag placerad som nr1, men när de väl svarade vart jag väl bemöt och de var super trevliga och hjälpsamma. :) för er som tycker sådan info är intressant :p

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Stift kan bil butikerna greja fram billigt.
25-40% av priset.

För några år sen ville honda handlarn ha 125 spänn stycket , bilverkstadens gubbe stod och såg sketglad ut o sa 35 spänn stycket! - han gjorde vinst ändå antagligen....

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
där ser man :)
ska fixa fram rätt hylsa och få ut de jävlarna och där efter kolla med en bilreserdels butik.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
där ser man :)
ska fixa fram rätt hylsa och få ut de jävlarna och där efter kolla med en bilreserdels butik.
NGK beteckning CR9EK till ZX9 98-03 enligt Duells.se. Men deras riktpris är 130kr/st. :tungan

Tändstiftsnyckel brukar finnas i hojens originalverktygssats om du har kvar den.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Betalade idag 114kr st för tändstiften och 75kr för tändstiftsnyckeln. Så bytet är på G :) de gammla var väldigt svarta och fucktiga av bensin :S lite dålig start sist så gav jag upp. mc var väldigt kall och det var sent, jag ångrade mig för jag kom på att kl var ganska mycket då jag inte är en som gillar att störa grannarna. vad ska justeras ifall stiften är svarta?

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Betalade idag 114kr st för tändstiften och 75kr för tändstiftsnyckeln. Så bytet är på G :) de gammla var väldigt svarta och fucktiga av bensin :S lite dålig start sist så gav jag upp. mc var väldigt kall och det var sent, jag ångrade mig för jag kom på att kl var ganska mycket då jag inte är en som gillar att störa grannarna. vad ska justeras ifall stiften är svarta?

Som pojkarna ovan skriver är orginal bromsbelägg ALLTID det bästa alternativet för gatåka. pungt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA