slitna bromsbelägg

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Orginal är ett säkert kort.

2mm kan dock räcka länge beroende på hur man kör.

Lånar tråden, frugan fick en :mattias på banåkarbesiktningen för 2mm kvar av spåren. Jag fattade fel och hörde 2 mm kvar på själva beläggen så jag svängde förbi handlaren öch köpte på mig ett kit. Bannade mig själv att jag inte märkt detta.

Till saken: det var alltså två millimeter spår kvar, de nya beläggen har gissningsvis 8 millimeter spår (saknade alla sorters mätverktyg) så med andra ord har jag 20-25% belägg kvar?

Cykeln har gått över 2000 mil på beläggen och rullar på bana ett fåtal gånger per år.

Hur gör ni andra? Byter ni när det är såpass "mycket" kvar?
Känns som att slänga 175 spänn i sjön ungefär.

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Lånar tråden, frugan fick en :mattias på banåkarbesiktningen för 2mm kvar av spåren. Jag fattade fel och hörde 2 mm kvar på själva beläggen så jag svängde förbi handlaren öch köpte på mig ett kit. Bannade mig själv att jag inte märkt detta.

Till saken: det var alltså två millimeter spår kvar, de nya beläggen har gissningsvis 8 millimeter spår (saknade alla sorters mätverktyg) så med andra ord har jag 20-25% belägg kvar?

Cykeln har gått över 2000 mil på beläggen och rullar på bana ett fåtal gånger per år.

Hur gör ni andra? Byter ni när det är såpass "mycket" kvar?
Känns som att slänga 175 spänn i sjön ungefär.

Det är en j-a skillnad på att köra gata med 2 mm kvar eller komma till en bana för en heldag med belägg som är nästan slut. 2 mm belägg är för bankörning tokslut.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Det är en j-a skillnad på att köra gata med 2 mm kvar eller komma till en bana för en heldag med belägg som är nästan slut. 2 mm belägg är för bankörning tokslut.

Fänx. Är det fler som har åsikter så har jag öronen öppna.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fänx. Är det fler som har åsikter så har jag öronen öppna.
Det beror helt på hur intensivt man kör. 2 mm kan räcka hela säsongen o 2 mm kan räcka 2 pass. Har du ändå tänkt köpa belägg för 175 kr så byt... har du tänkt köpa för 1750 så hade jag personligen kört slut på dom.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Det beror helt på hur intensivt man kör. 2 mm kan räcka hela säsongen o 2 mm kan räcka 2 pass. Har du ändå tänkt köpa belägg för 175 kr så byt... har du tänkt köpa för 1750 så hade jag personligen kört slut på dom.

Jag har köpte belägg för 700:-, 25% av det fick jag till 175:-.
Det brukar bli lugna gruppen, jag bromsar mest i kurvan efter rakan. S.a.s.

Gwimphy

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Hoj
zxr 750 streetfighter -93
Nu när ni ändå är inne och trampar på bromsar, billiga skivor då mina är sneea fick en prisförfrågan på ca1400 spänn styck orginal tyckte det va lite väl saftigt.. nån som vet nån som säljer billigt till zxr750 -93??

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Nu när ni ändå är inne och trampar på bromsar, billiga skivor då mina är sneea fick en prisförfrågan på ca1400 spänn styck orginal tyckte det va lite väl saftigt.. nån som vet nån som säljer billigt till zxr750 -93??

www.louis.de
Klicka på bremsscheiben så har du alla skivorna.:tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har köpte belägg för 700:-, 25% av det fick jag till 175:-.
Det brukar bli lugna gruppen, jag bromsar mest i kurvan efter rakan. S.a.s.
Ah... Ptja jag personligen skulle fortsätta köra. 2m innan spåret är slut är med mina mått en hel del kvar. Ta med beläggen till nästa bankörning och byt om dom skulle ta slut!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA