Slitna däck

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Om klackhöjden på mitten bara är halvvägs så skulle jag låta dom rulla ett bra tag till.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det tycker jag också borde funka men vid mina körningar denna vår så har hojen betett sig ganska nervöst, misstänker att ett fräscht däck hade minskat nervositeten på det underlaget. Dock har vägarna jag kört på varit spårig av timmerbilar från i höstas och mjuka då det inte torkat upp fort denna vår så det kan vara det som gjort det hela. Har inte kört på två veckor då jag är bortrest men nu måste vägarna hunnit torka upp ordentligt.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Är det inte bättre att ta några varv i en rondell? Så man slipper slita på mitten av däcket.
Hur lång är en vanlig stor rondell? 100m
10 varv är 1 km
100 000 varv och du är uppe i 1000 mil.
Det där fixar han på ett dygn ?
Men det kommer bara att slitas på vänster sida på däcket.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

Gäller att planera körningen bra så man sliter ner vänster sida mer än mitten i rondellen för att ha över mönster på mitten så det räcker till en Englandsresa och sen köra i en rondell där och slita ner höger sida av däcket ;)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har handlat tiotalet däck hos Tirendo. Färska däck levererade till dörren till bra priser.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Gäller att planera körningen bra så man sliter ner vänster sida mer än mitten i rondellen för att ha över mönster på mitten så det räcker till en Englandsresa och sen köra i en rondell där och slita ner höger sida av däcket ;)
Det är ju därför man kör den norska varianten och vänder halvvägs och kör åt andra hållet i rondellen ju. Hur skall man annars ta sig hem....?
:va
Tror iofs ingen hittills har klarat av en hel norsk IB. Ordningsmakten brukar sätta stopp för försöken ganska kvickt.

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Lite nyfiken vad tycker du om 6006, är du inne på ditt andra nu? Jag har ett som snart ska på KLR:en då Mitas CO2 däcket börjar var vara ganska nernött på mitten. Du har väl kört Mitas CO2 en hel del, tycker du bättre om 6006 däcket på XT:n än CO2?
Har snart 1000 mil på 6006 bakdäck. Framdäcket slut efter 500 mil. Ca 60% grus, monterat på en f650gs Dakar. Mycket nöjd.Har aldrig kört så långt på ett grusdäck tidigare.

Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Oj, 1000 mil! Mitt har gått några hundra, och jag upplever att det slits snabbare än andra däck.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Har snart 1000 mil på 6006 bakdäck. Framdäcket slut efter 500 mil. Ca 60% grus, monterat på en f650gs Dakar. Mycket nöjd.Har aldrig kört så långt på ett grusdäck tidigare.

Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk

Det låter ju ut bra, menade inte notrightrider att 6006 däcket håller ganska dåligt i tråden om 6006 däcket. Hur många mil får ni ut ur CO2 däcket, mitt däck har halva klackarna kvar i mitten och har gått runt 300 mil? Själv har jag räknat ut att det blir ca 70% grus för även om man försöker hålla sig från asfalten blir det fort några mil här och var och vips så har man fått ihop mer mil asfalt än man tror.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Svårt att säga mil på bakdäck offroad. Beror så mycket på vilken hoj, effekt och i synnerhet körstil. Är väldigt individuellt.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Eller så åker man till en stormarknad efter stängningdags, Dem flesta brukar ha rätt stora parkeringar, och inte sällan ligger dessa inte alltid i direkt anslutning till bostäder. Men ta gärna rondellen först...

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
4a02a649c5bfd81c07890814704b0722.jpg

Vet inte om du skrivit, men vad blev det för däck?
Börjar närma mig själv nu

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
För två år sedan så köpte jag ett Metzler Tourance bakdäck från Dexon på rea. När jag fick hem däcket var det 7år gammalt, kanske förvarats rätt? Jag skänkte däcket till en bekant.

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Köpte det däcket som sitter på från dexon. Kom dagen efter jag beställde och var 4 månader gammalt.
Men man vet aldrig

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ser brutala ut!

Mitas C-02 är brutala.
Det är bakat i formarna till gamla Trelleborg T 754 med några små modifieringar, och det plockar mycket sten - och skickar iväg dem långt, långt.

Inget bussigt däck att lägga på inför gruppkörningar...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA