Slitna kammar?

anders65

miljöaktivist
Gick med
2 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
GSX1100E -82, etanoldriven
Hej,

justerade ventilspelet för första gången på min hoj i söndags. Spelet på insugsventilerna var ok, men avgasventilerna saknade spel helt. Nu är det ok iallafall. Tyckte att kamaxlarna såg slitna ut. På ett par av nockarna (2-3st) var det kratrar i ytan. Någon som vet hur allvarligt det är. Kostar ju en slant att byta kamaxlar. Borde väl inte vara någon risk för haveri va?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Har du ordentlig pitting i nockarna sliter det snabbt ner även vipporna = ännu dyrare att byta !
Lossa kammarna och kolla vipporna noggrant.
Får inte vara några gropar eller 'flagor' som fattas.
 

anders65

miljöaktivist
Gick med
2 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
GSX1100E -82, etanoldriven
OK, kanske bäst att kolla igen. Kanske kan hitta några oslitna kammar på skroten.

Tack för svaret, förresten.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top