slog över

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
japp då kom man in efter nattens bravader.
Var på väg hem till en kompis med några och kör och leker lite på den tomma vägen kör lite bakhjul och grejer. Och rätt va det va så låg jag där på asfalten efter ett överslag i cirkus 75 km/h. Jag satt på röva och gled ungefär 20 m över et fartgupp och grejer men otroligt nog fick jag knappt en skråma på mig och det gick inte ens hål i brallorna :confused: kanske för att det var blött ute :va Skadorna på hojen: Bakskärmen spräckt in under sadeln, den stod rakt upp och fästena va sönderslitna men tryckte ner den igen och skruva lite bonnemeckigt fast den igen blinkersen böjdes och sladdarna som satt i modulen i baklampan rycktes ur men har lyckats få ihop det någorlunda bra iaf bromsljuset lyser även fast man inte bromsar. den skadan som jag inte lyckatsåtgärda och inte vet hur man ska fixa tänkte jag fråga er om: bromsoljan rann ur på något konstigt vänster :va verkar inte vara något håll i bromsoket eller i behållaren kan oljan bara rinna ur så eller är det något fel? nu är framsbromsen helt slapp och inget tryck i så jag tror jag ska fylla på bromsolja. men hur gör man det? något man behöver tänka på osv. fan va trött jag e efter ha meckat från 23:30 till 3:30 :gnissla

hade hej go natt

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
kan ju direckt säga at bormsvätskan kan inte rinna ut bara sådär..

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hur har du kunnat skriva det där?
Är inte SH nere mellan 04.00 och 05.00?

Eller är det kanske 04.00 - 04.30?

Satt uppe i natt, hade fastnat på SH, helt plötsligt så vill den inte ladda några sidor längre, :huvet fan tänker jag, kollar på klockan, 04.02, ahaaa :)

(läskigt att du vurpade)

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Hur har du kunnat skriva det där?
Är inte SH nere mellan 04.00 och 05.00?

Eller är det kanske 04.00 - 04.30?

Satt uppe i natt, hade fastnat på SH, helt plötsligt så vill den inte ladda några sidor längre, :huvet fan tänker jag, kollar på klockan, 04.02, ahaaa :)

(läskigt att du vurpade)

jag tror det är nere mellan 04:00 och 04:30 och jag skrev det efter.

men va fan så den kan inte rinna ut och det va inte något hål i den :va kan skruven som e där bromslangen går in fått sig en smäll. kände på den och den va oljig och lite lös kan det vara så att den har skruvat upp sig mot asfalten när den gled på asfalten? hmm den gled ju över 20 meter :huvet

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
fan vad alla slår över nu då? :va men jag vet inte vad det kan vara, har inte helt förstått hur bromssystemet fungerar men kan kanske ha med någon backventil att göra, jag hade prövat fylla upp systemet igen. när du gör det så håll koll på bromsvätskebehållaren så den inte blir tom och det kommer in luft i systemet.

surt att du vurpa. lycka till :tummenupp

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Häll i olja och se var det försvinner. :tummenupp

Vätska :fakta

Nämen, det Tewdie sa kan funka, häll i lite bromsvätska och pumpa helvet på handtaget så ser du nog vart det försvinner. Men akta lacken för helvete!
Om du nu skulle få lite bromsvätska på lacken, ta bort det med vatten, gnid inte bort det med en trasa.

Good luck!

Last edited:

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj

Nämen, det Tewdie sa kan funka, häll i lite bromsvätska och pumpa helvet på handtaget så ser du nog vart det försvinner. Men akta lacken för helvete!
Om du nu skulle få lite bromsvätska på lacken, ta bort det med vatten, gnid inte bort det med en trasa.

Good luck!

japp det är så jag har tänkt göra men har ingen bromsvätska just nu ska nog köpa imorgon. jag stod i valet och kvalet mellan bromolja och bromsvätska när jag skrev men tyckte att bromsolja lät bäst men det va tydligen fel. nu har jag också slruvat av alla kåperna och ska börja tvätta seriöst.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
japp det är så jag har tänkt göra men har ingen bromsvätska just nu ska nog köpa imorgon. jag stod i valet och kvalet mellan bromolja och bromsvätska när jag skrev men tyckte att bromsolja lät bäst men det va tydligen fel. nu har jag också slruvat av alla kåperna och ska börja tvätta seriöst.

Okej, lycka till sen då.

Lite OT: Visst fan kallas du nisse? Och du bor i Kärna? För min kusin känner en som heter nisse och bor i kärna, kusinen heter Johan Härnborg. Heard about him?

OT Out

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Okej, lycka till sen då.

Lite OT: Visst fan kallas du nisse? Och du bor i Kärna? För min kusin känner en som heter nisse och bor i kärna, kusinen heter Johan Härnborg. Heard about him?

OT Out

jag bor i kärna och kallas nisse men jag känner ingen Johan Härnborg :va hmm

men nu har jag en fråga hur fyller man på bromsvätska? är det bara att hälla i behållaren eller ska man göra något speciellt?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
jag bor i kärna och kallas nisse men jag känner ingen Johan Härnborg :va hmm

men nu har jag en fråga hur fyller man på bromsvätska? är det bara att hälla i behållaren eller ska man göra något speciellt?
Häll i behållaren alt. tryck i underifrån. Men när du ändå håller på kan du byta allt.

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Lär dig bromsa om du ska slanga runt

va fan vet du om jag kan bromsa på bakan eller ej? :mad: jag kanske inte hann reagera har du tänkt på det? det kan gå väldigt snabbt ibland när man ligger och pumpgasar på balansläget. om du inte har något vettigt att komma med kan du bara knipa igen :huvet

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
va fan vet du om jag kan bromsa på bakan eller ej? :mad: jag kanske inte hann reagera har du tänkt på det? det kan gå väldigt snabbt ibland när man ligger och pumpgasar på balansläget. om du inte har något vettigt att komma med kan du bara knipa igen :huvet
att rycka med gasen på slangen är det värsta man kan göra...
@Wanted; vem har mer slagit över?

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03

Good luck!
Amen sorry då. :rodnar

Kan skylla på att det var bråttom när jag skrev... :hihi

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Ah fy fan! Idag hände samma sak för mig, fick en av mina snyggaste wheelies hittils på 2ans växel förbi massa moppe töntar och hojen bara försvann under mig i typ 50km/h. Stod på bakre fotpinnarna dessutom så jag kunde inte snabbt trycka ner bakbromsen. =(

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy