slog över

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Ah fy fan! Idag hände samma sak för mig, fick en av mina snyggaste wheelies hittils på 2ans växel förbi massa moppe töntar och hojen bara försvann under mig i typ 50km/h. Stod på bakre fotpinnarna dessutom så jag kunde inte snabbt trycka ner bakbromsen. =(
neej fan va skämmit.

Alltid en fot på brommsen :mattias

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
har hänt ungefär samma sak med min frambroms, den blev helt slapp, men oljan var fortfarande kvar. Förstod inte vad som hade hänt, så jag drog ner dne till min kompis som fixade det på 10 min;o. det kan ha blivit lite luft i vajern, men tror det e ett ganska enkelt fel.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
har hänt ungefär samma sak med min frambroms, den blev helt slapp, men oljan var fortfarande kvar. Förstod inte vad som hade hänt, så jag drog ner dne till min kompis som fixade det på 10 min;o. det kan ha blivit lite luft i vajern, men tror det e ett ganska enkelt fel.
Slangen.
Sitter banjobulten ("Skruven som håller slangen") löst, så skall den naturligtvis dras åt.
Helst med nya tätningar (aluminium eller kopparbrickor).
Passa på att byta vätska när du ändå håller på.
Bäst brukar det bli om man fyller på underifrån, i luftningsnippeln, med en (ren!) oljekanna eller liknande.
Är hojjen äldre än fem år, och har gummislangar, så byt slangarna.
Helst till stålomspunna.
Stålomspunna håller (vad jag vet) en livstid.
Eller 10-15 år i alla fall.

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
det e fixat nu lufta bromsen bara så funka det prima sen. Nu står den redo i garaget och väntar på fina dagar. :)

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
"efter ett överslag i cirkus 75 km/h. Jag satt på röva och gled ungefär 20 m över et fartgupp och grejer"..

Farthinder finns det väl bara på 30-sträckor..en hastighetsbegränsning som jag respekterar oavsett tidpunkten..

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
"efter ett överslag i cirkus 75 km/h. Jag satt på röva och gled ungefär 20 m över et fartgupp och grejer"..

Farthinder finns det väl bara på 30-sträckor..en hastighetsbegränsning som jag respekterar oavsett tidpunkten..

okej gör du det :tummenupp jätte bra :pannkyss

vägen va tom klockan var runt 00 inte en människa så långt ögat kan nå. Du menar alltså att du ligger i 50? :va du är inte en normal mc-åkare. Sköt du ditt och jag sköter mitt :arsele håll dig borta från den här tråden om du ska leka moraltant. och btw varför hänger du i 125 forumet om du kör en 1300?

Edit: det va en 50-sträcka

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
okej gör du det :tummenupp jätte bra :pannkyss

vägen va tom klockan var runt 00 inte en människa så långt ögat kan nå. Du menar alltså att du ligger i 50? :va du är inte en normal mc-åkare. Sköt du ditt och jag sköter mitt :arsele håll dig borta från den här tråden om du ska leka moraltant. och btw varför hänger du i 125 forumet om du kör en 1300?

Edit: det va en 50-sträcka

Bra att du inte själv blev skadad,,möjligtvis din självkänsla då..

Kör klokt

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Så det här är förbjudet område om man har över 125cc? Det var nåt nytt.

det handlar inte om det. han kommer in och leker moraltant, skriver alldrig i det här forumet annars men när en liten 16-åring kör några km/h för snabbt ja då e han på direkt. vem som helst får la skriva i den här delen av forumet men han/hon behöver inte leka "pappa". Och va fan denna tråden är endå ganska gammal.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
det handlar inte om det. han kommer in och leker moraltant, skriver alldrig i det här forumet annars men när en liten 16-åring kör några km/h för snabbt ja då e han på direkt. vem som helst får la skriva i den här delen av forumet men han/hon behöver inte leka "pappa". Och va fan denna tråden är endå ganska gammal.

Han har faktiskt rätt. Köra för fort på just 30-sträckor är bara idiotiskt. Det finns en anledning till att det är 30 där. Visst har jag kört för fort ett antal gånger, men sällan på en 30-väg.

Och ja, jag vet att du skrev att det var en 50-sträcka.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy