Jo, det är nog lösningen, en jätteparkering där rörmockaren kan parkera och lasta om rensbandet och verktygslådan till den välfungerande kollektivtrafiken...
Framförallt måste det ju vara jättebra för alla motorcyklister som kan lämmna sina motorcyklar på en jätteparkering och sedan åka buss/tunnelbana in till stan i sina skinnställ.
Om kollektivtrafiken är så bra, varför väljer folk i dag att ta bilen, trots trafikinfarkterna?
Kollektivtrafiken ÄR jättebra, för det fåtal som alltid åker samma sträcka, har flexibla arbetstider när det strular, aldrig har någon packning med sig och aldrig behöver göra några omvägar för andra ärenden.
Lösningen torde vara att bygga bort nästa flaskhals och nästa, tillslut har vi trafiken som ska från norr till söder eller öster till väster på en
RINGLED runt stan och väldigt lite trafik kvar inne i stan.
Men då måste trafiken runt stan få flyta så att det förvisso blir längre men tar kortare tid än att åka från en ytterkant in till centrum och sedan ut till den ytterkant man ska till.
För att ytterligare klargöra se mina bifogade bilder, Ringled och Vägnät (ursprungligen Båtratt)
Den yttersta tjocka ringen är 120 väg, den inre ringen är 80 väg ekrarna är 50 vägar.
Tänk dig att transportera dig mellan dom röda prickarna, dom gröna prickarna och mellan en röd och en grön prick.
I vilka fall skulle du passera genom navet?
View attachment 350291
View attachment 350292