Sluta köra sporthoj?

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Jag skulle nog tippa på de sena kvällarna i mitt garage kombinerat med dina
otränade muskler kan vara en avgörande faktor :3freak :crash :fakta

BÖRJA TRÄNA !! :hördu

PS: Tigerbalsam äger! :nicka

tudor

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
fireblade
Jag får också domningar, fast inte så mycket som du skriver.
Det börjar i höger lillfinger, sedan fortsätter det till ringfingret och efter ett ta så är hela handen borta. Det är helskumt eftersom det är gashanden. Problemet är som värst när det går under 60 (för lite fartvind). Misstänker att det har med hänget på styret att göra. Vänster hand kan man ju "lägga" i knäet så det har jag inte märkt av ännu.

MEN inte ska du lägga vantarna på hyllan för det?

har oxå haft det problemet men det är för att man kör för sakta lr hänger på styret, plus att du har en nerv i handen som går hela vägen upp i axeln och in i ryggen vilket gör att man även kan få domningar där oxå, så antingen är det bara att handla en touringhoj och sitta upp lr vrida på handtaget:tummenupp

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Köp en xt660 och sitt som en kung! :)

Att ni sporthojare orkar köra i den ställningen ni gör, lite respekt. Vek som man är skulle man aldrig palla det.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag skulle nog tippa på de sena kvällarna i mitt garage kombinerat med dina
otränade muskler kan vara en avgörande faktor :3freak :crash :fakta

BÖRJA TRÄNA !! :hördu

PS: Tigerbalsam äger! :nicka

Detta är många gånger anledningen till uppkommna besvär dvs att du är otränad!

Börja träna 3ggr i veckan så kommer dessa besvär antagligen ge sig helt! Träningsform väljer du själv men kondition eller styrketräning bör ge bra resultat för att öka genomflödet i de utsatta kroppsdelarna!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kör mer, så byggs muskulaturen upp på rätt ställen. Det du känner av är bara vekheten som lämnar kroppen...:D

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Nu vet jag inte vilken typ av skyddsutrustning du kör med...
Men det kan inte vara så att tex skinnstället är lite trångt uppe vid axlarna så när du kör en hoj med framåtlutad körställning så stryps blodcirkulationen i armen?
Tyckte du nämnde att du inte hade dessa problem vid körning av fighter eller motard?!

Ja, precis. Det behövs inte mycket för att blodflödet ska strypas av.
Provlåna ett lite större skinnställ och kolla om det löser problemet.
En kompis fick sprätta löss ärmen och sy fast den i en annan vinkel, då blev det bättre.

Mats

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Efter första turen för året klämde jag min förbannade nerv i vänster handled, tätt följt av en jävulsk smärta i höger armbågsled...blev tårögd av smärta varje gång jag skulle koppla:mad: ....men det går över när det blir varmare väder & kroppen vänjer (tänjer) sig!:tummenupp

Smärtor i vänster hand/fingrar/underarm vid kopplande avhjälpte jag genom att vinkla kopplingshandtaget mer neråt, det gjorde då inte ont att koppla längre.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Tack för bra förslag! Nja hojen säljes till förmån för nyare Aprilia :tummenupp
TuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuono
TuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuonoTuono

:yoparty :tummenupp

Seriöst:
Dras med en del nackproblem efter en monumental snowboardvurpa för en massa år sedan.
3 frakturer på C6 o C7 med resulterande broskbildning mellan kotorna ger en del "intressanta" domningar och smärtor emellanåt.
Men på Tuonon är det uthärdligt...rekommenderas varmt:Bugar

Last edited:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
vafasiken? det där med huvudvärken får jag med, jag trodde alltid det var vindbruset eftersom min fzr går så pass mycket snabbare än min förra H-D

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, lösningen ligger närmre till hands än vad du tror:

se bara till att råka ut för en olycka, säg tex i samband med ett parti våldsam schack där ingen absolut vill förlora, olyckan medför att du måste göra dig av med armar och ben, ersätta ett öga och båda öronen osv. det viktigaste dock, är att hjärnan är intakt.

nu kan vi bygga upp dig, det går (det finns en hel del härinne som vet hur man mekar, tex pucken och jörgen). du kan bli världens förste CYBORGSPORTHOJSFÖRARE! det kommer inte kosta mer än ett par tusenlappar om vi köper allt på lidl.

en inspirationsfilm:
[YOUTUBE-ID]woOLEEu8RLI[/YOUTUBE-ID]

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Säger som någon/några tidigare har gjort i tråden, se till att träna!
Samma med låsningar och krampkänningar, träna upp musklerna runt om och ni blir av med samtliga problem.

Om du/ni har problem med leder eller ligament köp på er glukosamin och msm.

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Samma problem här, kanske är hjälmen som tar i jackan/ryggskyddet men jag har tröttnat faktiskt. Körde 40 mil på två dagar och hade ont i axlar och nacke i 3 dagar. Jag har provat att flytta mej på hojen, köra med avslappnade armar i den mån det går men icke...kanske mindre ont men fortfarande störande. Nu ligger man ganska extremt på min min hoj (clip-on under styrkronan) och tanken är ganska kantig mot kroppen. Jag skall bygga fighter på min i vinter eller så byter jag till en Z1000. Jag vill ju köra fler mil än jag gör idag utan att lida. Extermt rolig hoj i 150km/h+ men då leker man ju med döden varje gång om man skall köra så hela tiden.

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Är böjd att hålla med en del andra här...tredje inlägget är nog den bästa medicinen....
Eftersom du bor i närheten iaf, rekommenderar jag att du kollar med Malmborg&Trollstad i Halmstad. Sven Malmborg är helt lysande när det gäller kotknackeri och en del annat sånt.

Lycka till och hoppas det ordnar sig...

Fullfräs

Ride on
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
2008, Bayern Motor Werken, Boxer 12 deciliter Gelände/Straße
mjaa, lösningen ligger närmre till hands än vad du tror:
...
nu kan vi bygga upp dig, det går (det finns en hel del härinne som vet hur man mekar, tex pucken och jörgen). du kan bli världens förste CYBORGSPORTHOJSFÖRARE! det kommer inte kosta mer än ett par tusenlappar om vi köper allt på lidl.

Jag röstar för näsa i nacken och ögon i fontanellen, då kan du banka in tanken och begrava huvudet där när du ska gaza.:hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln