Sluta röka med hypnos hjälp?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Haha, ja som man frågar får man svar Danne! :D
Men (allvar) det går ALDRIG att tjata på en rökare så att denne slutar.
De är som små trotsiga barn. (även om de är pensionärer....jag har tkjatat på min mamma nämligen).
Lika lite som att det går att tjata på en alkis.

Det måste finnas en egen VILJA att sluta hos den som missbrukar (ja vanemässig rökning är ett missbruk).
Saknas viljan finns ingen metod i världen som hjälper.

:mad:
hörru ska inte du vara på Jula och köpa lagerbock till mig:tungan :)
Ska väl släpa mig iväg och handla i helgen.

Tjata ska jag inte göra det vet jag. Blir ju tvärtomeffekt.
Läste en bra sluta röka bok och folk som slutar med vilja och envishet har ofta suget kvar väldigt länge och saknar rökandet länge. Att lägga kommentaren jag skulle kunna döda för att få ett bloss 6år efter man slutade innebär att man gjort nått fel i hur man slutade. Troligtvis på bara vilja och inte med att ändra sina tankar. Då blir det jobbigt att ha slutat, saknar rökandet fortfarande osv. Inställningen till rökningen måste "programmeras om".

Min kompis är en smart tjej så sluta kommer hon göra en dag men den där knuffen att ta tag i det behövs.
Att ställa frågan
har du tänkt sluta någon gång? och sen följa upp med
varför slutar du då inte så snart som möjligt då?
kanske kan väcka rätt tankar.
 

Dr.Bike

Guest
:mad:
hörru ska inte du vara på Jula och köpa lagerbock till mig:tungan :)
Ska väl släpa mig iväg och handla i helgen.

Tjata ska jag inte göra det vet jag. Blir ju tvärtomeffekt.
Läste en bra sluta röka bok och folk som slutar med vilja och envishet har ofta suget kvar väldigt länge och saknar rökandet länge. Att lägga kommentaren jag skulle kunna döda för att få ett bloss 6år efter man slutade innebär att man gjort nått fel i hur man slutade. Troligtvis på bara vilja och inte med att ändra sina tankar. Då blir det jobbigt att ha slutat, saknar rökandet fortfarande osv. Inställningen till rökningen måste "programmeras om".

Min kompis är en smart tjej så sluta kommer hon göra en dag men den där knuffen att ta tag i det behövs.
Att ställa frågan
har du tänkt sluta någon gång? och sen följa upp med
varför slutar du då inte så snart som möjligt då?
kanske kan väcka rätt tankar.


KLoka ord. Och det ante mig att det var en "kompis". :hihi
Ja jag hajar ju att du inte vill känna röksmak när ni pussas :kiss
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Min far gjorde det för ca 10 år sedan, funkade klockren, nu 10 år senare är han fortfarande rökfri.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Morsan provade det för någon månad sedan... hon va jättenöjd i några dagar nu röker hon igen... tror det har med vilja att göra inte hypnos. Lägg pengarna på något annat i stället :)

Själv satte jag upp lite nya mål inför nästa år:
Börja röka (tycker inte om det men man måste ju skaffa sig någon last)
Sluta träna (Så träligt att lägga massa tid på att lyfta skrot när man kan lata sig)
Prova droger (miljoner knarkare kan inte ha fel)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ett sätt som funkade rätt bra för min del (en och en halv månad åtminstone :gnissla ) var att tugga Extra Professional som fan så fort man kände röksuget. Mitt röksug kom ofta vid olika eftersmaker... Efter t ex kaffe eller måltider... Sedan kryssade jag för varje rökfri dag i kalendern och sparade undan 50 kr på ett sparkonto var dag jag inte rökte.

Dock trillade jag dit en gång när jag skulle köra bil i mer eller mindre rusningstrafik (50 mil fredagsrally). Blev så jävla uppstressad och arg så mitt korkade argument var "Antingen dör jag inom en timme i en bilolycka eller så dör jag några år tidigare i cancer".

Nåja, det börjar bli dags att sluta igen! Men man måste ha motivationen! Ett tips är att sluta röka samtidigt som man börjar med något annat. Ersätta ett beroende med ett annat. Börja gymma, ut och jogga eller något annat nyttigt.

Min kära moder känner en f d alkis som ersatte alkoholen med dans. Han måste till dansbanorna och dansa annars är risken att han trillar dit igen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top