Vill du
verkligen sluta?
Inte den bästa att ge råd egentligen men...
Jag röker och vill sluta men inte tillräckligt men har "nästan" lyckats, började igen så därför "nästan".
Mitt tips är att aktivera dig med något (vad som helst) och efter ett par dagar så märker du faktiskt skillnad. Bara genom att känna vad grannen lagar för mat tex
När man dricker? Jag lyckas hålla mig från att röka när jag är hos någon eller där ingen annan röker, och jag förstår egentligen ej varför det ej ska gå annars.
Dricker du kaffe är det nog en bra idé att avstå från det ett tag.
Jag röker ej alls på jobbet, men det är för att där gör jag något.
På kafferasten kan du gå en sväng, frustrerande om man ej brukar det och man vill röka samtidgt men det är bara att bita ihop.
Morgonciggen? Testa innan söndag och rök ej den utan vänta ett "par" timmar/en timme eller så. Förmig funkar det, jag röker ej "morgoncigg" numer.
Egentligen förstår jag ej varför jag ej bara slutar då jag "bara" röker max 5 cigg om dagen
jag vill väl inte tillräckligt.
Det är bara att ge sig fan på att det ska funka...
Kanske ej samma sak men när jag tog MC-kortet ifjol tex bestämde jag mig och 2 månader senare hade jag både hoj och kort...hade aldrig kört förr.
Visserligen sa jag att när jag tagit kortet då SKA jag sluta, men vilken känsla det var att få köra hoj och stanna på rökpaus...
Lycka till