Sluta röka tråden!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag behöver veta hur jävla värdelös jag är när jag röker.

Hörru din jävla sopa...:fatta!

Det luktar illa som fan, det var coolt på 50 talet, men nu är det såå jävla ute. Det är bara loosers som röker och varje gång du tänder en sån där jävel så är det bevis på att du är en svag och pissig människa.

Å så tycker jag du ska tänka på din flickvän eller blivande....hur kul är det för henne att kyssa en mun som smakar rövhål. Inte så jävla kul va.

Se så...lägg av med den där skiten NU!!!..!!!! :7peta

:tummenupp

//Madsomaldrigtagitettblossihelasittliv

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så sant. Nyckeln är att verkligen vilja sluta. Vill man det så är det som sagt bara att bestämma sig, och då är det inte speciellt svårt. Problemet är väl att de flesta inte egentligen vill sluta, utan bara känner att de borde för att det är onyttigt, dyrt osv. Det är en helt annan sak.

Precis, det svåra är att komma till ett läge där det känns viktigt att sluta. Kommer man inte dit kommer man misslyckas.
Sedan ser jag inget fel i att dela upp det i etapper heller. Man kan bestämma sig för att man ska inte röka/snusa på x dagar först. Funkar det kan man belöna sig med en cigg. Sedan kan man sätta x veckor och belöna sig med två cigg. Funkar det kan man hålla upp x mån och då har man ju slutat. Ingen kommer dö av en cigg eller två i kvartalet, tror jag.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Finns (vad jag har hört) en "mirakel kur" att köpa på dom flesta vårdcentralerna, fungerar så att det blockerar njutningen i skallen så att det smakar skit å röka.
vet inte om nån nämnt det innan, orkade inte läsa allt..

Misstänker att du menar Champix. De är toppen. :tummenupp

Morsans gubbe rökade 2-3 askar/dag i 40 år. Efter två veckor med Champix är han numera rökfri!!
Även jag har lagt ciggen på hyllan med hjälp av dem.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bryt vanor.. och börja med morgonciggen..

Jag ar avgett ett löfte i en svag stund och är rätt tvingad att hålla det nu..

Skipar jag morgonciggen är det rätt ok att klara sig resten av dan.. nån cigg om dan tar jag, men den ska ocksåbort snart!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Jag bubblade med en kille igår som hade köpt nå tabletter det kostade visst ett par tysen men funkade bra enligt honom.

Om jag kommer ihåg så kan jag fråga honom vad de hette.
Ne fi faen inte ett par tysen? Ajja, mitt rökslut kostade noll, men det kan ju va värt ett par tysen för looosers:D
Misstänker att du menar Champix. De är toppen. :tummenupp

Morsans gubbe rökade 2-3 askar/dag i 40 år. Efter två veckor med Champix är han numera rökfri!!
Även jag har lagt ciggen på hyllan med hjälp av dem.
Så heter dom! Tur att nån har koll:tummenupp

Slutade för fyra år sen i maj. Efter andra blosset på en cigg mitt i ett paket, insåg jag hur jeffla patetiskt det var, fimpade och knycklade ihop paketet..
I 10 år var jag rökare, aldrig mer..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är skitlätt att sluta röka och snusa, jag har gjort det massvis av gånger. Köp tandpetare i storpack och ha i truten, det har jag haft de senaste 5-6 åren.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hörru din jävla sopa...:fatta!

Det luktar illa som fan, det var coolt på 50 talet, men nu är det såå jävla ute. Det är bara loosers som röker och varje gång du tänder en sån där jävel så är det bevis på att du är en svag och pissig människa.

Å så tycker jag du ska tänka på din flickvän eller blivande....hur kul är det för henne att kyssa en mun som smakar rövhål. Inte så jävla kul va.

Se så...lägg av med den där skiten NU!!!..!!!! :7peta

:tummenupp

//Madsomaldrigtagitettblossihelasittliv

Tack!

GIXXERSTUNT

MANK1234
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
jo
Svaret är enkelt CHAPIX sluta röka piller, jag kan i princip lova att ni slutar röka eller snusa om ni går en kur av det.pillerna måste en läkare skriva ut så gå till vård centralen och få ett recept
fråga ochså om det krockar med någon annan medecin ni kanske går på
kanske inte så bra dricka heller under tiden man går på det, men kan det vara värt.Jag slutade röka förra sommaren och ett par på jobb med hjälp av chapix
(DET ÄR INTE SOCKER PILLER)

Dark_Messenger

Guest
Vore jag du skulle jag försöka hålla mig undan från att festa första tiden. När man blir :fyllisar så försvinner ju som bekant omdömet. Efter ett tag när jag slutade snusa och kände att jag "klarade" att vara utan så krökade jag hårdare när jag väl drack för jag tyckte så synd om mig själv när jag inte fick snusa. Men håll dig borta från spriten i början tills det är stabilt liksom. :tomten

GIXXERSTUNT

MANK1234
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
jo
Vore jag du skulle jag försöka hålla mig undan från att festa första tiden. När man blir :fyllisar så försvinner ju som bekant omdömet. Efter ett tag när jag slutade snusa och kände att jag "klarade" att vara utan så krökade jag hårdare när jag väl drack för jag tyckte så synd om mig själv när jag inte fick snusa. Men håll dig borta från spriten i början tills det är stabilt liksom. :tomten
DU KAN INTE RÖKA SNUSA ELLER DRICKA SPRIT OM DU GÅR PÅ CHAMPIX

Tommy.exe

Guest
Fan va fjolliga ni e, ja slutade röka utan problem. Dock röker jag när jag blir riktigt full :rolleyes: Alltså inte efter 4-5 öl... men efter 10 :)

Piller å skit ska man väl inte behöva hålla på med när man e karl..... jävla kärringar!!!

GIXXERSTUNT

MANK1234
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
jo
Fan va fjolliga ni e, ja slutade röka utan problem. Dock röker jag när jag blir riktigt full :rolleyes: Alltså inte efter 4-5 öl... men efter 10 :)

Piller å skit ska man väl inte behöva hålla på med när man e karl..... jävla kärringar!!!

men det funkar hehe

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...