Sluta snusa (igen)

Hållit uppe med snusandet i 3veckor nu. :tummenupp

Går rätt bra måste jag säga.. visst suget kommer och går, dyker speciellt upp efter man ätit!! :gnissla
Gått åt många tuggummin dom senaste veckorna...
Aldrig ätit så mkt mat och godsaker som jag gjort sen jag slutade, jag som inte ens brukat köpa dricka har börjat gjort det någon gång i veckan nu! :crash

Men i det stora hela är jag rätt stolt över mig själv :D

Själv har det inte gått en dag utan att jag ångrat att jag slutat snus för 8 månader sen.. Nu har det gått för långt för att man ska kunna börja igen och se sig själv i ögonen! (40:- dosan)

Jag sluta för 66 dagar sen bara för att jag gav mej fan på att det ska gå! Suget finns men går att kontrollera. Jag har provat förut och inte lyckats. Nu använder jag Choice mumma nicotin fri och det funkar för mej.

Då jag började jobba så började jag känna mig trött, orkeslös och var däromkring jag började med snuset också.. ca 2år sen.. är visserligen skiftarbete, mycket natt och slå om till Förmiddag m.m

men som sakt är jag nu orkeslös och trött.. tog väl sista prillan för 2veckor sedan cirka och hade faktiskt smärtor i bröstet men nu har jag inte det + jag var tung över bröstet. är inte det lika mycket heller men jag hoppas min ork kommer tillbaka. jag orkar ju träna men jag saknar min kondition + ork! helt sanslöst! kan snus verkligen göra detta annars är det något annat fel i samband med oregelbundna mattider + dålig sömn men jag hoppas det sitter i snuset. jag känner mig "tvärslut" av att bara gå uppför en trappa då i benen. väger 72kg och är 179 alltid tränat innebandy m.m så inte fan ska jag vara så slut!

Tänkte om någon känner igen sig eller att någon kan skriva att de troligtvis är snuset då!
Ska inte röra en snus nu iaf. få hoppas det blir bättre annars bara vänta tills semestern innan man kanske får normala tider att leva :] men helst vill jag ha ändring redan inom 6v så jag vet om det är skit snuset!

Den här tråden är full av kärringar..

Jag slutade i nyår som var. Mest i protest för att det blivit fördjävla dyrt.

Har varit lite sugen efter kaffet eller när man haft mycket att göra men på det stora hela är det ju mycket lättare än jag någonsin trott.

Då jag började jobba så började jag känna mig trött, orkeslös och var däromkring jag började med snuset också.. ca 2år sen.. är visserligen skiftarbete, mycket natt och slå om till Förmiddag m.m

men som sakt är jag nu orkeslös och trött.. tog väl sista prillan för 2veckor sedan cirka och hade faktiskt smärtor i bröstet men nu har jag inte det + jag var tung över bröstet. är inte det lika mycket heller men jag hoppas min ork kommer tillbaka. jag orkar ju träna men jag saknar min kondition + ork! helt sanslöst! kan snus verkligen göra detta annars är det något annat fel i samband med oregelbundna mattider + dålig sömn men jag hoppas det sitter i snuset. jag känner mig "tvärslut" av att bara gå uppför en trappa då i benen. väger 72kg och är 179 alltid tränat innebandy m.m så inte fan ska jag vara så slut!

Tänkte om någon känner igen sig eller att någon kan skriva att de troligtvis är snuset då!
Ska inte röra en snus nu iaf. få hoppas det blir bättre annars bara vänta tills semestern innan man kanske får normala tider att leva :] men helst vill jag ha ändring redan inom 6v så jag vet om det är skit snuset!

Jag kännde mig rätt så trött o seg de första dagarna. Vaknade även under nätterna helt genomblöt av svett och kunde knappt somna om.
Nu har det gått 13dagar sen jag slutade och nu känner jag knappt något sug :tummenupp
Vill man så är det inga problem att sluta :)

Här har ni ett sluta snusa forum. Kanske kan vara till hjälp. Fast man blir inte direkt lättad när man läser om dem som har varit utan i ett antal hundra dagar och fortvarande har symptom och sug kvar.

http://www.slutasnusa.com/forum.asp

För att det är ännu godare när man börjar sen igen? :gnissla

Ja...det är ju så... :gnissla

Jag hade ett återfall i våras....som varade i 2 månader. Jag har hållt upp i en vecka. Nu. Nästan....! 5 dar....blire.

Denna veckan har gått förvånansvärt bra. Till och med glömt bort (idag) att jag skulle sluta. Vips var det dax att gå hem och inte tagit en pris trots glömskan.

Jävla återfall. När jag skrev mitt förra inlägg i denna tråden så var jag lyckligt ovetandes om vad som komma skulle. :huvet Jag fick fan springa runt på jobb som en jävla narkoman och tigga en LÖSSNUS!! :mad: Det kom som ett baseballträ smackandes i nacken med full kraft! Jag kände mig usel då.

Nu ska jag fortsätta...hålla upp! :) :tummenupp

Tidsgränser?
Ja, nikotinet tar sig ur kroppen på 3 dygn. Men abstinensen av densamme släpper inte på månader...eller ens nånsin. Dock dämpas den rejält efter hand.
Som nikotinist (herreguuud..man skulle ju kunna förväxlas med en nikonist nu ju :huvet) är man stämplad för alltid. En gång brukare...alltid (miss)brukare eller vad det nu var.... :D

Höll upp under några månader helt med snus, och inga större problem förutom att man var lite skakis i handerna de första dagarna, och det kändes tomt i fickan.

Problemet var när man var till en kompis och tjuvrökte lite för skojs skull... Höll på att sluta med att man blev rökare istället...:gnissla

Fick börja snusa igen för att inte "falla dit" på cigaretter...

Så nu sitter man här med en dosa på skrivbordet.

Har dock bestämt mig för att inte snusa när knodden kommit ut :rullandeu Man vill ju inte påverka barnet. Tror att man kan ge ett barn positiva upplevelser av snus lukt och liknande om det växer upp med detta i sin närhet...

Tror det var så jag åkte dit när en största idol snusade Ettan när man själv var i späd ålder... Och Ettan lös är mitt absoluta favvosnus:tummenupp

Så prel. snusstoppdatum är den 8:e oktober

Last edited:
Tja, jag kan sluta snusa, har hållt upp långa perioder.
Problemet är bara att det är så trist. Kan jag bara hålla snuseriet på en måttlig nivå så vaffan.

Nu som slutar snusa. Slutar ni dricka också? Och slutar åka hoj?

Har dock bestämt mig för att inte snusa när knodden kommit ut :rullandeu Man vill ju inte påverka barnet. Tror att man kan ge ett barn positiva upplevelser av snus lukt och liknande om det växer upp med detta i sin närhet...

Så du blir nykterist samma datum också?
Eller det kanske inte påverkar knodden alls?

Jag har snusat i nästan 15 år (fan va gammal man börjar bli) men den 19 juni smäller det - då ska jag sluta. Jag har testat att hålla upp någr veckor här och där för att "känna på lite"... abstinesen de första dagarna är ju faktiskt inte det stora problemet det är ju det jäkla rationaliserandet precis som ni skriver... - äch varför kan jag inte ta en snus lite då och då? vad spelar det för roll?
När jag super till är det ju fan kört efter en halv öl. När jag har varit utomlands har det inte varit några som helst problem men vetskap om att det finns en hälig nikotinhög liggandes bara några meter bort är tusan outhärdlig. när jag testat tidigare har jag bara gått "cold turkey" - inga hjälpmedel. denhär gången ska jag bulla upp med hela paketet:

nikofritt snus
plåster, tyggummi, tametusan stolspiller om det finns
Snuskonto
Gymkort - aggressionsdämpande (förhoppningsvis)

Får se om det funkar - Lycka till till er som slutat!

Äh, jag kom på att det var så jefla gott med snus så jag började igen. Nu snusar jag mer än nånsin :D

Jag slutade för 3.5 år sen efter ca 15års brukande. Har inte fuskat en gång! men ibland så känns det... Det känns som att suget aldrig ska försvinna :huvet

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back